Sunt noi probleme la podul peste Dunăre de la Brăila, la doar o lună după ce a fost deschisă complet circulația și a fost încheiată recepția lucrărilor și reparațiilor făcute în ultimii doi ani. De data aceasta, ar fi apărut multe gropi în asfalt prin care iese apă, scrie Digi24, care mai notează că pe sensul Tulcea – Brăila șoferii circulă pe un singur fir.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pentru a afla cauza infiltrațiilor, va fi formată o comisie din reprezentanți ai CNAIR și ai constructorului.

„Ar putea fi vorba, pe de o parte, de condens, care se formează între partea metalică a podului și asfalt, având în vedere că, prin tablierul podului, știți că sunt acele pompe de aer practic, care țin o anumită temperatură în tablier. Sau ar mai putea fi o variantă infiltrarea, nu se știe pe unde, a apei de ploaie. Până când nu vom avea niște date concrete de la specialiști, nu vom ști exact despre ce este vorba și, bineînțeles, nici cum s-ar putea remedia o astfel de situație”, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR pentru sursa citată.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Podul suspendat peste Dunăre – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, iar la scurt timp după inaugurare au apărut primele probleme legate de asfalt, care s-a “vălurit”. Podul a intrat, în octombrie 2024, pentru a patra oară în proces de reasfaltare, de această dată constructorul susţinând că va folosi o nouă reţetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului acestui pod, unic în România.

Cea de cincea asfaltare, cu o rețetă nouă de asfalt, a fost făcută în primăvara acestui an.

Podul are o lungime de aproximativ 2 kilometri şi le oferă şoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge spre litoral. Deşi circulaţia pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost recepţionată de autorităţile române.

Iar în iunie 2025, Compania de Drumuri (CNAIR) a câștigat definitiv la Curtea de Apel București un proces cu WeBuild, cu privire la întârzierile în finalizarea Podului de la Brăila, conform informațiilor verificate de Economedia. Antreprenorul italian trebuie să achite penalități de peste 80 de milioane de lei (16 milioane de euro), pentru peste 800 de zile de întârzieri, a constatat instanța.

CNAIR câștigase acest proces și în primă instanță, în ianuarie 2024, iar decizia din iunie 2025 este definitivă și obligatorie.