Italia a obținut miercuri aprobarea finală pentru podul de 13,5 miliarde de euro din Strâmtoarea Messina, care leagă Italia continentală de Sicilia, amânat de mult timp, scrie Politico.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Comitetul interministerial pentru planificare economică și dezvoltare durabilă a confirmat fezabilitatea proiectului. Construcția ar putea începe de îndată ce decizia devine oficial executorie – probabil în câteva luni.

Ministerul Infrastructurii, condus de Matteo Salvini, a evidențiat potențialul podului de a „revigora sudul și Italia în ansamblu”, citând beneficiile preconizate, cum ar fi crearea de locuri de muncă, creșterea PIB-ului, creșterea turismului și progresele în cercetare și inovare.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Guvernul italian consideră, de asemenea, podul ca fiind important din punct de vedere strategic, urmărind ca acesta să fie inclus în noile obiective NATO privind cheltuielile de apărare.

Cu toate acestea, efortul de a clasifica podul ca obiect militar duce la reacții negative atât în Italia, cât și în rândul țărilor NATO. La Bruxelles, un înalt oficial UE a declarat că podul nu este considerat în prezent o prioritate pentru mobilitatea militară.

Eforturile de a construi podul au fost blocate în mod repetat. Fostul premier Silvio Berlusconi a încercat să relanseze proiectul în 2005, dar acesta a fost anulat un an mai târziu, în timpul mandatului premierului Romano Prodi. Proiectul a fost din nou eșuat de criza economică din 2011, dar actualul guvern al premierului Giorgia Meloni l-a reînviat în 2023.

Podul de 3,3 kilometri s-a confruntat și cu alte provocări – de la probleme legate de costuri la riscuri seismice și dificultatea relocării locuitorilor. Acum, oficialii italieni spun că noua denumire va contribui la depășirea acestor obstacole.