Testarea locomotivei electrice TRAXX 3 MS cumpărată de România ar putea dura până în aprilie şi se va face conform legislaţiei europene în vigoare, a afirmat, joi, Gabriel Stanciu, director general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria şi Moldova, transmite Agerpres. Este prima locomotivă din cele 16 achiziţionate de către ARF, care care gestionează la momentul acesta contracte de achiziţii de materiale rulante de peste 2 miliarde de euro. Ne
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Testarea se face conform legislaţiei europene în vigoare la această dată. Trebuie parcurse toate testele legate de standardele tehnice de interoperabilitate, acele STI-uri. Noi suntem în calendar, după cum vedeţi, cu prototipul. De aici încolo intervin o serie întreagă de factori externi. Factorii externi însemnând, odată, gestionarea infrastructurii din România, care trebuie să ne dea toate datele şi care trebuie să permită accesul în zonele critice unde să putem face toate testele de compatibilitate cu reţeaua feroviară din România. După care intervine AFER, intervine ASFR şi alte organisme care ţin de ceea ce numim generic AsBo, DeBo şi aşa mai departe, pentru a termina toate testele. Previziunea noastră, sau ceea ce ştim acum în calendar, este că vom putea termina absolut tot până undeva în luna aprilie anul viitor urmând după aceea să putem înregistra vehiculul şi să înceapă să intre în operare comercială”, a declarat Gabriel Stanciu.
El a explicat că procesul nu presupune doar testele efectuate la Făurei, dar mai sunt şi altele care se fac pe reţeaua CFR.
După ce se realizează recepţia locomotivei aceasta este predată operatorului, în acest caz CFR Călători. De asemenea, vor fi instruiţi mecanicii şi efectuate legăturile dintre vagoane şi locomotivă.
La rândul său, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, a declarat că aceasta este prima dintre cele 16 locomotive electrice TRAXX 3 MS cumpărate, iar până în luna august a anului viitor vor ajunge toate în România.
“Este prima locomotivă din cele 16 achiziţionate de către ARF, care care gestionează la momentul acesta contracte de achiziţii de materiale rulante de peste 2 miliarde de euro. Ne dorim să mărim viteza pe calea ferată, contractăm şi achiziţionăm trenuri noi. Şi, de asemenea, ne dorim ca toate proiectele noastre de achiziţie de material rulant să fie în corelaţie strânsă cu reabilitarea căii ferate pentru a mări viteza de deplasare pe calea ferată”, a spus Mihai Barbu.
Noile locomotive electrice marchează un capitol important în transportul feroviar de călători din România, prin creşterea eficienţei modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării şi creşterea confortului pe o serie de rute de pe reţeaua feroviară publică electrificată, pe care acestea vor circula: Dej-Braşov-Bucureşti-Constanţa; Timişoara-Arad-Braşov-Bucureşti-Constanţa; Timişoara-Cluj-Napoca-Iaşi; Iaşi/Suceava-Bucureşti-Constanţa.
Aceste vehicule feroviare oferă un design flexibil bazat pe o abordare de platformă robustă, modulară şi sunt echipate cu o tehnologie complexă de control (calculator de diagnosticare/vizualizare, GPS şi comunicare prin intermediul standardului de comunicaţii mobile etc), inclusiv cu sistemul Alstom de ultimă generaţie ERTMS la bord.