Autoturismele (care reprezintă aproximativ 86% din total piață) au înregistrat, în luna iulie 2025, un volum de 16.276 unități, cu +26.2% mai mult față de luna similară din 2024, arată o analiză a Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Datele din luna iulie aduc, într-adevăr, o ușoară gură de aer pentru piața auto, însă nu trebuie să ne lăsăm înșelați de această revenire temporară. Creșterea înmatriculărilor de autoturisme noi cu peste +26% față de iulie 2024 este încurajatoare, dar, privită în contextul întregului an, piața rămâne în scădere accentuată — cu un recul de -15,3% după primele șapte luni. Cu alte cuvinte, iulie este doar o excepție într-o evoluție generală descendentă.
Mai mult, în pofida avansului segmentului electrificat — care a atins o cotă de 54% în iulie 2025 — înmatriculările de autoturisme 100% electrice sunt în scădere cu -17.8% în luna iulie si cu -41.3% în primele șapte luni ale anului față de aceeași perioada a anului trecut. Această tendință negativă ar trebui să fie un semnal de alarmă, mai ales în contextul în care România se află deja în zona de coadă a clasamentelor europene la electromobilitate.
Aceste evoluții sunt, în mare parte, consecința directă a suspendării și întârzierii fără precedent a Programului Rabla 2025. Lipsa de coerență și de acțiune din partea autorităților a generat blocaje majore în comportamentul de achiziție al consumatorilor și a destabilizat întregul lanț valoric din industrie.”, a declarat Dan Vardie, președintele APIA.
Segmentarea pe clase: În luna iulie 2025, față de aceeași lună a anului trecut, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 51.9% în creștere cu +38.1%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27.9%, în creștere cu +20.8% și Clasa B cu o cotă de 15.8%, în creștere cu +31.3% față de aceeași perioada a anului trecut.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iulie a acestui an, față de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de +15.5%, ajungând la o pondere de 39%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o scădere de -7.2%, ajungând la o pondere de 7%.
În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid, acestea înregistrează, în luna iulie 2025, o creștere de +29%, ajungând la o pondere de 23.5% din totalul pieței de autoturisme. Este de menționat că, din totalul motorizărilor mild-hibrid, 90% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 10% sunt motorizări pe motorină.
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate – BEV și PHEV), precum și cele mild-hibrid și full hibrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) dețin, în luna iulie a anului 2025, o cotă de piață de 54%, fiind cel mai important segment de pe piața românească, care depășește cu mult cota deținută împreună de motorizările pe benzină și motorină.
Autoturismele full electrice dețin o cotă de 3.2% din piață, în luna iulie a anului 2025, față de iulie 2024, când reprezentau 4.9%, în timp ce autoturismele plug-in hibrid dețin o cotă de piață de 6.3%, față de iulie 2024, când reprezentau 4.2%.
Top Mărci – ELECTRICE

Top Mărci – PLUG-IN HYBRID

Top Mărci – FULL HYBRID

Top Mărci – MILD HYBRID
