Olvia Investments, companie de investiţii din piaţa imobiliară în Cipru și parte din grupul Island Oil Holdings, vrea să preia Green Port Operator, companie de logistică portuară, prin intermediul căreia se intenţionează realizarea unui terminal de produse lichide în Portul Constanţa. Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia, potrivit News.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Conform prevederilor Legii concurenţei (nr. 21/1996), această operaţiune trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei, care o va evalua în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.
Olvia Investments Ltd se ocupă, în principal, cu furnizarea şi comercializarea combustibililor marini.
Green Port Operator este deținut de Petrică Buduru, fost fotbalist și președinte la echipa de fotbal Farul. Compania este evaluată la un risc de insolvență ridicat și un risc comercial mediu. De asemenea, Green Port Operator are o cifră de afaceri de 12.429 de lei în 2024, comparativ cu cifra de afaceri 0 în 2023; o pierdere netă de 619.362 de lei, în pierdere cu 113% față de 2023 și datorii de 6,4 milioane de lei, datoria fiind în creștere cu 787,4% față de anul 2023.
Petrică Buduru se numără printre oamenii de afaceri reținuți pentru 24 de ore de DNA în dosarul șpăgilor de 6 milioane de euro din Portul Constanța. Au fost reținute 7 persoane: Petrică Buduru, Cătălin Crețu, Jean-Paul Tucan, Munur Aktimur, Cătălin Viorel Cristea, Vasile Costea şi Daniel Liliac. Petrică Buduru a vrut o staţie de procesare şi un terminal de bitum în zona Portului Constanţa, iar procurorii DNA spun că avea nevoie de avize, aprobări şi acte în legătură cu parcele din Dana 97. Pentru asta, a plătit cu mii de euro şi parfumuri de firmă, susțin anchetatorii, potrivit Mediafax citată de Libertatea.
Proprietarul și directorul general al Island Oil Holdings este Chrysostomos Papavassiliou.