Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a primit finanțare de la bugetul de stat pentru începerea lucrărilor de reabilitare a Liniei 703 Galați – Bârlad, grav afectată de viiturile devastatoare din septembrie 2024, anunță Viața Liberă. Lucrările pentru reabilitarea porțiunii afectate, de circa 10 km, dintre Chiraftei și Bârlad vor fi acoperite integral de la bugetul de stat și se vor desfășura în două etape. Circa 2.000 de gălățeni au zilnic de suferit din cauza afectării liniei, deoarece persoanele care călătoreau zilnic pe acest traseu au fost nevoite să apeleze la mijloace alternative de transport.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul pentru execuția lucrărilor a fost semnat miercuri, 13 august, la sediul Sucursalei Regionale Căi Ferate (SRCF) Galați, de către directorul SRCF, Gabriel Oprea, și Spiru Mantu, reprezentantul constructorului Arcada Company. La eveniment au mai participat prefectul Andreea-Anamaria Naggar și deputatul Viorica Sandu.

„Această investiție este esențială pentru restabilirea legăturii feroviare din zonele afectate, asigurarea siguranței circulației, sprijinirea dezvoltării economice regionale și mobilității populației. Reabilitarea acestui tronson feroviar a fost posibilă datorită implicării și eforturilor comune ale autorităților locale și centrale”, se afirmă într-un comunicat remis de SRCF Galați, în care se aduc mulțumiri speciale ministrului Transporturilor, Ciprian-Constantin Șerban, prefectului Andreea-Anamaria Naggar, președintelui Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, deputatului Viorica Sandu, primarilor din localitățile afectate, „care au făcut demersuri către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii”, precum și Marianei Ioniță, Secretar General din cadrul MTI, „pentru sprijinul constant și pentru mobilizarea resurselor financiare necesare acestui proiect”.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

„Este un pas important pentru rezolvarea rapidă a unei probleme care afectează zilnic aproximativ 2.000 de persoane – navetiști ce depind de această rută pentru a ajunge la locul de muncă sau la școală. Sper ca firma câștigătoare să demareze rapid reparațiile, astfel încât această rută esențială, care leagă județele Galați și Vaslui, să fie redată circulației cât mai curând posibil”, a afirmat prefectul de Galați.

Conform directorului SRCF Galați, Gabriel Oprea, prin colaborarea strânsă dintre instituțiile statului implicate, proiectul de reabilitare va fi demarat în cel mai scurt timp, pentru ca această importantă cale feroviară să fie redată comunităților locale și mediului economic. Anul acesta, lucrările se vor efectua de la Chiraftei la Târgu Bujor și vor continua, anul viitor, până la Bârlad.

Firma desemnată câștigătoare a licitației este Arcada Company SA Galați. Valoarea contractului se ridică la suma de aproximativ 57 milioane de lei cu TVA, reprezentând atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor.

Calea ferată între Galați și Bârlad a fost afectată pe o porțiune de aproape nouă kilometri, între Chiraftei și Bârlad, de viiturile din septembrie 2024. Înainte de incident, pe acest traseu circulau zilnic 23 de trenuri ale operatorului privat Transferoviar Călători (TFC). În medie, circa 2.000 de călători circulau cu aceste garnituri, din care 900 aveau abonamente lunare.

Contractul pentru repararea trebuia semnat pe 24 februarie 2025 de SRCF Galați și Arcada Company, însă a fost amânat din cauza lipsei finanțării. Între timp, s-au găsit banii necesari și s-a întocmit un proiect de hotărâre de guvern, dar proiectul a primit aviz negativ de la Ministerul Finanțelor.

În momentul de față, trenurile TFC circulă normal doar între Galați și Chiraftei și retur. De la Chiraftei la Bârlad și înapoi, călătorii sunt preluați de mijloacele auto puse la dispoziție de operatorul feroviar.