Industria auto testează în mod constant modele de abonament pentru a genera venituri suplimentare, adesea însoțite de critici dure. Volkswagen nu face excepție, deoarece compania cu sediul în Wolfsburg oferă acum o îmbunătățire a puterii de 20 kW pentru ID.3 Pro pentru o plată unică sau pentru 18,90 euro pe lună, scrie Electrive.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Baza tehnică pentru modelul de abonament controversat în prezent la Volkswagen se referă, în esență, la modificările introduse de VW la modelul ID.3 în mai 2025: Puterea modelului ID.3 Pro S (cu baterie de 77 kWh) a crescut la 170 kW la acel moment, în timp ce a rămas la 150 kW în modelul ID.3 Pro, dar este același sistem de propulsie, APP310 cu un cuplu de 310 Nm. Pe unele piețe, ID.3 Pro a fost, de asemenea, convertit direct la 170 kW la momentul respectiv.
Acum, în Germania și pe alte piețe unde ID.3 Pro era încă oferit cu 150 kW, vehiculele noi și existente pot fi echipate retroactiv cu o putere maximă de 170 kW. Cu toate acestea, acest lucru nu este posibil la comandarea directă a vehiculelor noi, ci numai retroactiv prin VW Connect Store și numai pentru vehiculele existente cu software 3.2.1 sau superior. Se va percepe o taxă unică de 629 de euro sau 18,90 euro pe lună.
Dacă este anulat contractul pentru opțiunea de abonament, puterea este redusă din nou la 150 kW. Cu plata unică, upgrade-ul la 170 kW rămâne legat de vehicul, astfel încât puterea de propulsie va rămâne și la revânzare.
Prețurile de listă din Germania nu se vor modifica: cu bonusul de mediu actual al VW, ID.3 Pro cu bateria de 59 kWh are un preț de pornire de 32.925 euro, în timp ce ID.3 Pro S de 170 kW cu 77 kWh costă 40.525 euro – modelul Pro este, așadar, semnificativ mai ieftin chiar și cu upgrade-ul unic de performanță. Autonomia standard de 434 de kilometri conform WLTP nu se va modifica, iar viteza maximă va rămâne, de asemenea, la 160 km/h. Doar timpul de accelerare de 7,6 secunde de la 0 la 100 km/h s-ar putea apropia de valoarea modelului Pro S mai puternic, de 7,1 secunde.
De altfel, upgrade-ul de performanță nu are niciun efect asupra înmatriculării: conform VW, cea mai mare performanță posibilă este deja specificată în certificatul de înmatriculare, astfel încât nu este necesară nicio modificare sau reînmatriculare.
„Îmbunătățirea performanței” nu este singura funcție care poate fi adăugată ulterior unui ID.3 (sau altor modele ID.). În funcție de model, navigația este disponibilă de la 23 de euro/lună, controlul fazei lungi „Light Assist” de la 4,50 euro/lună, iar controlul adaptiv al vitezei de croazieră ACC costă 9,50 euro/lună, pentru a da doar câteva exemple. Și în acest caz, activarea nelimitată este posibilă printr-o plată unică, chiar dacă vehiculul nu a fost comandat cu această funcție – acest lucru este interesant pentru piața emergentă a mașinilor second-hand, de exemplu, dacă al doilea proprietar dorește să activeze ACC sau iluminarea ambientală (1,50 euro/lună sau 59 euro o singură dată), dar primul proprietar nu a comandat aceste funcții. Rămâne de văzut dacă o îmbunătățire de 20 kW este, de asemenea, o opțiune rezonabilă.
Când noua ofertă VW a fost anunțată la sfârșitul săptămânii, inițial pentru clienții din Marea Britanie, agitația pe rețelele sociale era deja enormă. În trecut, campanii similare ale altor producători pentru deblocarea retroactivă a opțiunilor vehiculelor care au fost deja instalate prin intermediul unui abonament au fost mult discutate: la BMW, de exemplu, aceasta se referea la încălzirea scaunelor, la Mercedes, la unghiul maxim posibil de virare al direcției punții spate sau, numai în SUA, la performanța modelelor EQE și EQE SUV. Tesla oferă, de asemenea, opțiunea de a activa retroactiv funcții pentru care este instalat hardware-ul necesar – de la asistentul de conducere „Full Self Driving” până la o îmbunătățire a performanței.