Derpan, unul dintre cei mai importanți producători de croissante din România și parte a grupului Golden Foods Snacks, a încheiat cu succes plasamentul privat de obligațiuni corporative denominate în euro, garantate, cu scadență în 2030 și dobândă anuală de 11%.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„De la preluarea companiei de către Golden Foods Snacks în 2022, am reușit să dezvoltăm semnificativ businessul, consolidând relațiile cu distribuitorii tradiționali și încheind contracte noi cu lanțuri importante de retail, atât din România, cât și din Europa. Această dinamică a impus extinderea capacităților de producție, iar acum prioritatea noastră este valorificarea lor la maximum. De aceea, fondurile atrase prin emisiunea de obligațiuni vor fi utilizate pentru a susține creșterea gradului de utilizare al noilor linii de producție, cu obiectivul de a atinge un nivel de 86% până în anul 2029”, spun reprezentanții Derpan pentru Economedia.
Oferta, inițial prevăzută la 1,8 milioane de euro, a fost suplimentată la 2 milioane de euro și s-a încheiat cu o suprasubscriere de 1,19 ori. Obligațiunile sunt garantate prin ipotecă mobiliară de prim rang pe mărci Elmas deținute de Golden Foods Snacks și Derpan.
Intermediarul ofertei, derulate în perioada 6-20 august 2025 a fost Goldring, iar obligațiunile vor face obiectul cererii admiterii la tranzacționare pe sistemul multilateral de tranzacționare (SMT) administrat de BVB.
„Suntem încântați să vedem deschiderea Derpan S.A. către mecanismele pieței de capital și ne bucurăm să intermediem apropierea unui nou emitent cu potențial de Bursa de Valori București. Decizia Emitentului de a tatona piața cu o emisiune de obligațiuni garantată mobiliar și cu o dobândă atractivă de 11% oferă investitorilor o alternativă investițională solidă. Pentru Derpan, după intrarea sub umbrela Golden Foods Snacks, creșterea capacității de producție prin deschiderea unei noi linii de producție în 2024 și consolidarea prezenței pe export, emisiunea de obligațiuni continuă seria de momente ce consolidează traiectoria ascendentă a companiei. Rămânem încrezători că această emisiune, realizată prin sistemul BVB, reprezintă doar primul pas din parcursul Derpan la Bursa de Valori București”, spune Virgil Zahan, CEO Goldring.
În prezent, Derpan produce în două fabrici echipate la standarde internaționale, cu o capacitate de peste 11 milioane de croasante pe lună, peste 400 de angajați, parteneriate cu rețele precum Carrefour, Metro, Selgros, Penny, Mega Image, Profi, OMV și distribuție activă în Europa Centrală și de Vest.
Compania distribuie produse sub brandul propriu Elmas și private label, cu o prezență atât în retailul modern, cât și în cel tradițional. Din 2022, Derpan face parte din Golden Foods Snacks, un jucător de referință pe piața FMCG, care a derulat și rambursat cu succes trei emisiuni de obligațiuni pe piața SMT a BVB. Golden Foods Snacks este controlată indirect de familia Mitzalis.
În 2024, Derpan a raportat o cifră de afaceri de 98,5 milioane de lei, în creștere cu 48% față de 2023, iar pentru 2025 estimează venituri de 125,7 milioane de lei. După prima jumătate a anului curent, compania înregistrează o creștere de 30% față de aceeași perioadă din 2024. Profitul net a scăzut cu 78% de la an la an, la 0,91 de milioane de lei. Derpan avea 337 de angajați la final de 2024, arată datele Termene.ro.