Purcari Wineries PCL (simbol bursier WINE), principalul producător de vin din Europa Centrală și de Est, a anunțat venituri de 195,4 milioane de lei la nivel de grup în primul semestru din 2025, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă din 2024, fiind cel mai bun semestru din istoria companiei în ceea ce privește vânzările.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Marja profitului brut s-a menținut la 45% pentru al doilea trimestru consecutiv. Marja EBITDA s-a situat la 25%, ușor sub nivelul prognozat, în timp ce profitul net s-a menținut puțin sub 10%, reflectând impactul pierderilor din diferențele de curs valutar asupra monedelor locale ale grupului față de euro.

Profitul net a scăzut cu 47% de la an la an, la 15,6 milioane de lei, având în vedere că scăderea din T2/2025 față de T2/2024 este de 64%, la 6,6 milioane de lei. EBITDA a scăzut cu 11% în S1/2025, la 49,1 milioane de lei și cu 22% în T2/2025, la 25,1 milioane de lei.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Suntem mulțumiți de performanța comercială solidă obținută în prima jumătate a anului 2025, cu vânzări care au depășit 104 milioane RON în acest trimestru și cu o creștere puternică pe piețele noastre de bază. În pofida presiunilor tranzitorii asupra profitabilității, generate în principal de volatilitatea valutară, continuăm să ne dezvoltăm la scară, să ne extindem amprenta comercială și să ne consolidăm portofoliul de branduri. Susținuți atât de noul nostru acționar majoritar, MASPEX, cât și de fondatorul nostru, dl. Victor Bostan, avem încredere în capacitatea noastră de a genera o creștere sustenabilă și de a crea valoare pe termen lung pentru toți acționarii noștri”, spune Alexandru Filip, Director General Purcari Wineries.

Aspecte comerciale-cheie pentru S1/2025:

  • România: +22% an la an, reprezentând 60% din vânzările Grupului, cu brandul Purcari contribuind cu 74% la vânzările locale.
  • Moldova: +12% an la an, creștere puternică pe toate canalele, cu o revenire a segmentului Duty-free.
  • Bulgaria: +33% an la an, extinderea amprentei geografice și a gamei de produse prin creștere atât în comerțul tradițional, cât și în HoReCa.
  • Piețele ECE: -1% an la an, performanță mixtă, creștere solidă în Ucraina și Țările Baltice, erodată de rezultate mai slabe în Polonia, Cehia și Slovacia, din cauza de-stocărilor, promoțiilor mai puține și întârzierilor la livrare.
  • Alte țări: +25% an la an, impulsionat de un al doilea trimestru puternic, cu contribuții din MENA și noi parteneriate; investițiile continue în Europa de Vest, Asia și America pentru a asigura o creștere sustenabilă pe termen lung, în detrimentul câștigurilor pe termen scurt.

Oferta publică voluntară de preluare desfășurată în perioada 16-30 iulie 2025 a adus schimbări importante în structura acționariatului, MASPEX devenind acționarul majoritar al Purcari Wineries prin achiziția unei participații de 72,8%. Grupul MASPEX este una dintre primele 100 de companii din Europa Centrală și de Est și liderul producătorilor de băuturi din Polonia, cu o istorie de peste 35 de ani, peste 70 de branduri, operațiuni în peste 80 de țări și mai mult de 10.000 de angajați.

Victor Bostan, fondatorul grupului, rămâne al doilea cel mai mare acționar, cu o participație de 15%, asigurând stabilitate, continuitate și alinierea intereselor în strategia de creștere pe termen lung. În plus, peste 3.000 de investitori instituționali și de retail au menținut o participație în companie.

Purcari (cu brandurile: Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza și Angel’s Estate) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din regiunea Europei Centrale și de Est. Grupul gestionează aproximativ 2,000 hectare de podgorii și operează șapte platforme de producție în România, Moldova și Bulgaria. Purcari Wineries este lider pe segmentul vinurilor Premium din România și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 40 de țări.