Aproape două milioane de români care folosesc cardurile şi serviciile băncii digitale Revolut au cheltuit mai mult de o jumătate de miliard de euro în perioada 1 mai – 25 august, în străinătate, potrivit unui comunicat de presă.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Revolut, cu peste 60 de milioane de clienţi la nivel global şi mai mult de 4,5 milioane în România, a realizat o analiză despre evoluţia preferinţelor pentru destinaţiile de vacanţă, în vara 2025, în rândul utilizatorilor săi.
“Analiza bazată pe datele interne ale Revolut a acoperit toate pieţele europene, inclusiv România, pentru perioada 1 mai – 25 august 2025, dar şi destinaţii din afara Europei unde au fost înregistrate plăţi cu cardurile fizice.”, se menţionează în comunicat.
Potrivit Revolut, cele mai mari creşteri ale numărului de turişti români, în timpul concediilor de vară din 2025, au fost înregistrate în ţări europene, iar pe primele trei locuri, din perspectiva creşterii numărului de vizitatori români, s-au situat Regatul Unit (+46%), Republica Moldova (+39%) şi Polonia (+26%). Italia (+24%) şi Bulgaria (+21%) au completat clasamentul primelor cinci destinaţii a căror atractivitate a crescut anul acesta.
Aproape două milioane de români care folosesc cardurile şi serviciile băncii digitale Revolut au cheltuit mai mult de o jumătate de miliard de euro în perioada menţionată, în străinătate.
Banca digitală Revolut a menţionat principalele tendinţe rezultate din datele interne şi dintr-un studiu realizat de Dynata, în iunie 2025.
Astfel, ţările europene din regiune rămân preferatele românilor, dar a crescut şi atractivitatea unor destinaţii îndepărtate (Japonia, Argentina, China).
“Europenii îşi petrec ultimele zile de concediu de vară din 2025 şi tot mai mulţi dintre utilizatorii Revolut deja încep să schiţeze planurile pentru viitoarele vacanţe sau ieşiri cu prietenii şi familia. În condiţiile în care costul vieţii se anunţă tot mai ridicat pentru utilizatorii români, şi cheltuielile de vacanţă au fost ţinute sub control astfel încât toamna să nu îi găsească în imposibilitatea de finanţa costurile pentru revenirea la şcoală, facultate şi la viaţa obişnuită.”, mai arată analiza.
Înainte de perioada de concedii, românii chestionaţi de Dynata şi Revolut spuneau că merg în vacanţă în locuri recomandate de prieteni şi familie (46%), în destinaţii care sunt accesibile în privinţa costurilor cu cazarea şi transportul (38%) sau în locuri pe care le cunosc foarte bine (35%).
Unul din patru respondenţi a indicat că a consultat în alegerea destinaţiei de vacanţă bloguri sau influenceri de specialitate, precum şi ghiduri turistice recunoscute ca Trip Advisor sau Lonely Planet. Circa 13% dintre participanţii la studiul Revolut au declarat că au ales vacanţa la recomandările de pe social media sau ale influencerilor, iar 11% au consultat platforme AI înainte de a decide unde merg în concediu.
Chiar dacă 56% dintre respondenţi au spus că în vacanţă doar se relaxează şi nu fac nimic, în concediul de vară din 2025, cei mai mulţi turişti români au ales să cheltuiască cu Revolut în locurile vizitate.
Astfel, cele mai mari cheltuieli de vacanţă au fost făcute de români în Grecia, care s-a plasat pe prima poziţie cu aproape 68 de milioane de euro cheltuiţi. Pe poziţia a doua s-a situat Italia, cu aproape 64 de milioane de euro, urmată de Germania cu 60 milioane de euro. În total, turiştii români au cheltuit în vacanţa de vară peste 500 de milioane de euro în 204 destinaţii, mai mult cu 8% decât în 2024, şi au efectuat peste 29 milioane de tranzacţii cu cardurile Revolut.
Marii câştigători ai sezonului au fost vecinii de la sud, bulgarii, cu o creştere cu 29% a sumelor totale cheltuite (41 de milioane de euro) faţă de sezonul trecut. De asemenea, destinaţii exotice sau îndepărtate ca Japonia, Argentina, Maroc, China au figurat în top 5 locaţii de vacanţă după creşterea medie a sumelor cheltuite de turiştii români în vara acestui an.
Datele Revolut arată că majoritatea categoriilor de cheltuieli efectuate au fost în creştere, raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut, cu excepţia cheltuielilor pentru servicii turistice care au fost în uşoară scădere.
“Cel mai mare buget a fost alocat meselor şi serviciilor de restauraţie, care au progresat faţă de anul trecut cu 8% (până la 113 milioane de euro). Achiziţiile din supermarketuri şi magazine de produse alimentare şi de uz casnic au crescut cu 12% (până la 110 milioane de euro). Cumpărăturile de produse nealimentare au crescut şi ele cu 9%. Cea mai mare creştere faţă de anul trecut a fost înregistrată pentru categoria de achiziţii asociate sănătăţii şi igienei (+19%). Suma totală cheltuită de utilizatorii români în vacanţa de vară petrecută în străinătate pentru servicii de transport a ajuns la 69 de milioane de euro (+3% vs 2024).”, se arată în raport.
Nu doar românii au cheltuit în străinătate, cu Revolut, ci şi turiştii străini au făcut plăţi în timpul sejururilor în România. Turiştii proveniţi din principalele 10 ţări interesate de România ca destinaţie turistică au lăsat peste 240 de milioane de euro în ţara noastră în perioada indicată, se mai arată în comunicat.
Cea mai mare sumă cheltuită de turiştii veniţi în ţara noastră a provenit de la utilizatorii Revolut din Regatul Unit (126 milioane de euro). Pe a doua poziţie s-au situat turiştii germani (27 milioane de euro), pe a treia francezii (17 milioane de euro). Pe locurile următoare s-au plasat turiştii irlandezi (15 milioane de euro) şi cei italieni (14 milioane de euro).