Audi, producătorul auto premium deținut de Volkswagen, se așteaptă ca aprovizionarea cu cipuri să rămână redusă cel puțin până în vara anului 2022, a declarat directorul executiv Markus Duesmann pentru ziarul german Augsburger Allgemeine.
„Sperăm că putem ajunge la o stabilizare în ceea ce privește producția și livrările de cipuri la sfârșitul primei jumătăți a anului 2022”, a declarat Duesmann, care face parte și în consiliul de administrație al Volkswagen.
Volkswagen și-a redus săptămâna trecută perspectivele pentru livrări, atenuat așteptările de vânzări și a avertizat cu privire la reducerea locurilor de muncă, deoarece lipsa de cipuri de computer a făcut ca cel mai mare producător de automobile din Europa să raporteze un profit operațional mai mic decât se aștepta pentru al treilea trimestru.
Duesmann a declarat luna trecută pentru Reuters că Audi a trebuit să depaneze zilnic pentru a face față penuriei continue de cipuri auto, numind situația „o furtună perfectă”.
Dicolo de problema aprovizionării cu semiconductori, existentă pe toată piața auto, Audi are un calendar deja stabilit pentru lansările de modele electrice și pentru renunțarea la motoarele clasice, cu combustie. În 2026 marca va lansa ultimul automobil cu motor pe benzină și diesel.
În 2033, în schimb, în portofoliul Audi vor exista exclusiv mașini electrice. Lista lansărilor Audi pentru intervalul 2021 – 2025 include două noi modele electrice deja anunțate, câteva face-lifturi, și o serie nouă, despre care șeful mărcii, Marcus Duesmann, a spus la începutul anului că nu va mai purta nici litera A, nici Q.
Publicația L’Argus, care a pus cap la cap toate informațiile existente privind lansările Audi, susține că sunt opt modele noi, în următorii patru ani, la care se adaugă alte 7 – 8 restilizări și versiuni diferite de caroserie.