Principalul producător auto chinez – BYD – va fabrica local, până în 2028, vehiculele sale electrice (EV) destinate pieţei europene, sperând să evite taxele vamale impuse de UE, în timp ce automobilele hibride plug-in (PHEV) ar urma să domine vânzările companiei în Europa, în viitorul apropiat, a declarat pentru Reuters vicepreşedintele executiv Stella Li, în marja Salonului auto de la Munchen, Germania, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Ne pregătim pentru majorarea producţiei din Europa”, a declarat Stella Li.

Grupul auto chinez construieşte o fabrică în Ungaria, producţia fiind programată să înceapă până la finalul lui 2025, iar anul viitorul va demara producţia în Turcia.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Anul trecut, UE a impus taxe vamale vehiculelor electrice produse în China, susţinând că producătorii auto chinezi beneficiază de subvenţii guvernamentale.

Întrebată de cât timp are nevoie BYD pentru a produce toate EV destinate pieţei europene, Li a spus: “Daţi-ne cam doi-trei ani”.

Iniţial, BYD a vândut în Europa doar maşini complet electrice, dar la finalul anului trecut a anunţat că va livra şi automobilele hibride plug-in. Acestea sunt populare în diverse ţări, de exemplu în Marea Britanie.

În următoarele şase luni, BYD va lansa încă trei-patru PHEV şi se aşteaptă ca vânzările pe acest segment să le depăşească pe cele de maşini complet electrice, în Europa. “În 2026-2027, modelele noastre hibride plug-in vor domina vânzările în Europa”, a declarat Li, anunţând lansarea mărcii de lux Yangwang pentru piaţa europeană în 2027.

Anul trecut, vânzările BYD pe plan global au urcat la 4,2 milioane de vehicule, de zece ori mai mult decât în 2019. Dar în ultimele luni, compania s-a confruntat cu declinul vânzărilor şi al producţiei în China. Este o evoluţie normală după o perioadă prelungită de creştere, a dat asigurări vicepreşedintele executiv al BYD.