Designerul Giorgio Armani a dat startul competiției pentru preluarea controlului asupra celui mai mare brand privat de lux din lume, instruindu-și moștenitorii să vândă acțiunile sau să opteze pentru o listare la bursă, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În testamentul lui Giorgio Armani sunt trecuți LVMH, Luxottica și L’Oréal drept cumpărătorii preferați ai imperiului său din domeniul modei.

Designerul, care a decedat săptămâna trecută la vârsta de 91 de ani, le-a dat instrucțiuni moștenitorilor săi, printre care se numără „mâna dreaptă” Leo Dell’Orco și membrii familiei, să vândă o participație inițială de 15% din grupul italian unuia dintre cei trei mari rivali.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Testamentul scris de mână, redactat în aprilie și făcut public vineri, specifica faptul că o participație suplimentară între 30% și 54,9% ar trebui vândută aceluiași cumpărător în termen de cinci ani de la moartea lui Armani.

Dacă vânzarea eșuează, moștenitorii săi — care vor moșteni compania prin fundația Giorgio Armani — ar trebui să opteze pentru o listare pe bursă, se menționează în testament.

Designerul era singurul acționar al grupului, care include mărcile Emporio Armani, Armani Exchange și Armani Privé, precum și hoteluri, restaurante și o linie de produse de înfrumusețare profitabilă, pe care Armani a condus-o până la moartea sa.

L’Oréal și Armani au avut un acord de licență, pentru vânzarea de produse, inclusiv popularul parfum Acqua di Giò, din 1988. Gigantul din industria ochelarilor EssilorLuxottica produce și distribuie linia de ochelari Armani.

Armani a menționat în testament că și alți parteneri comerciali existenți ar putea fi considerați potențiali cumpărători.

Într-un interviu acordat Financial Times în 2023, designerul a declarat că era hotărât să evite preluarea de către un conglomerat francez de lux, deoarece nu dorea „să fie dominat de una dintre aceste mega-structuri lipsite de personalitate”.

Dar designerul a mai spus că era conștient că firma era identificată cu el și, deși era responsabilitatea lui să se asigure că „firma va avea o amprentă care să semene cu il signor Armani”, lucrurile se vor schimba inevitabil după moartea lui.

Două dintre cele trei grupuri menționate în testament sunt franceze. EssilorLuxottica, fondată de regretatul miliardar italian Leonardo Del Vecchio, este listată și la bursă în Paris.

Analiștii și prietenii regretatului designer au subliniat de mult timp faptul că, deși fundația a fost înființată inițial în 2016 pentru a preveni destrămarea sau vânzarea companiei după moartea lui Armani, era puțin probabil ca grupul să rămână independent pe termen nelimitat.

Deși Armani a reușit să-și mențină controlul asupra companiei sale până la sfârșit, veniturile grupului au avut dificultăți în a crește, rămânând stabile la aproximativ 2,4 miliarde de euro anul trecut, pe fondul faptului că consumatorii mai tineri au evitat articolele vestimentare formale de bază ale mărcii și al încetinirii generale a industriei luxului.

Dell’Orco, care a fost partenerul lui Armani și conduce departamentul de stil masculin, va juca un rol important în deciderea viitorului grupului. Conform testamentului, i s-au acordat 30% din acțiunile companiei și 40% din drepturile de vot.

Armani nu a avut copii, iar printre ceilalți moștenitori se numără nepoatele Roberta și Silvana Armani, care lucrează amândouă pentru companie, precum și nepotul Andrea Camerana, membru al consiliului de administrație al companiei, și sora Rosanna.

Compania a refuzat să comenteze.