În prima jumătate a anului 2025, producția de mașini în UE a scăzut cu 2,8% față de aceeași perioadă a anului precedent, ajungând la puțin sub 6 milioane de unități. Această scădere reflectă o combinație de factori, printre care o cerere externă mai slabă și presiunile persistente asupra costurilor, care au afectat producția în principalele centre de producție, arată cel mai recent raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În ciuda acestui context dificil, Germania, de departe cel mai mare producător din UE, cu o cotă de 35,2% din totalul producției europene, a reușit să-și crească producția cu 4,4%, depășind 2,1 milioane de unități și consolidându-și astfel poziția de lider. Franța a înregistrat, de asemenea, o creștere robustă, cu o producție în creștere cu 11,2%, în timp ce Slovacia a consemnat o creștere de 8,5%.
În contrast, mai multe țări au continuat să se confrunte cu scăderi abrupte. Italia a înregistrat cea mai puternică scădere, cu o producție în scădere cu 33,4%, fiind urmată de Belgia (-16,5%), Spania (-12%) și Suedia (-10,5%). Cehia, Ungaria și România au înregistrat, de asemenea, scăderi mai moderate, cuprinse între 5% și 7%.
În ciuda performanțelor variate între statele membre, peisajul producției din UE a rămas concentrat, Germania, Spania și Cehia reprezentând împreună 63% din totalul producției de autoturisme din UE.