Foarte multe proprietăți oferite spre închiriere pe platformele online din România sunt fictive, iar numărul celor reale disponibile este mult mai mic, a explicat Alex Kis, cofondator și CEO al startup-ului imobiliar rentnbuy, într-un interviu pentru Economedia.
„E greu să spun exact un număr real, dar în România se închiriază 450.000 de proprietăți, iar timpul mediu de închiriere este de sub o săptămână. Din acest motiv, doar dacă ne uităm la București, nu ar trebui să fie live pe nicio platformă mai mult de 1.500 de proprietăți. Asta dacă ele nu ar avea o penetrare de 100% în piață, lucru pe care nicio platformă nu-l are, oricât de mare ar fi, mai ales considerând că mulți postează pe grupuri de Facebook și în zone gri. Dar dacă tu dai o simplă căutare, vei vedea 6, 7, 8 mii de proprietăți pentru închiriere în București”, a declarat Kis.
Întrebat de unde provine discrepanța, antreprenorul spune că este vorba despre anunțuri publicate de mai multe ori, anunțuri vechi, anunțuri furate sau așa-numitele proprietăți de tip „cârlig”.
Scopul „cârligului” este următorul: oamenii care sunt interesați sună la numărul furnizat, iar cei care le-au postat le spun că nu mai sunt disponibile, dar că au o altă ofertă pentru ei.
„Prima întrebare pe care o are cine sună pentru un anunț este «Bună ziua, mai este valabil anunțul?»”, a adăugat antreprenorul, apoi a continuat: „Este absurd, n-ar trebui să existe această întrebare.”
Platforma imobiliară rentnbuy, care propune o nouă abordare pe piața imobiliară prin eliminarea intermediarilor și a comisioanelor, a fost lansată oficial în România în urmă cu două luni și jumătate. Această soluție digitală conectează direct chiriașii cu proprietarii, simplificând întregul proces de închiriere. Pentru utilizatori, serviciile sunt gratuite, firma urmând să câștige bani din furnizarea de business intelligence.
Startup-ul a lansat și REVA (Real Estate Virtual Assistant), despre care spune că este „primul agent imobiliar AI din România”.
Potrivit lui Kis, rentnbuy a ajuns la 300.000 de vizite lunare, iar obiectivul pentru sfârșitul anului este atingerea pragului de 600.000 de vizite pe lună.