De șapte ani într-o expansiune accelerată, Glovo a ajuns să livreze milioane de produse prin divizia de q-commerce (quick commerce – livrări ultra-rapide, de obicei în 30-60 de minute), iar un produs aparent banal conduce detașat în preferințele consumatorilor la nivel global: bananele.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Cel mai comandat produs în toate țările Glovo (nu în restaurante) sunt bananele. Putem spune că livrăm banane foarte repede”, a spus Bogdan Meica, director of advertising and q-commerce Glovo, în cadrul unui eveniment la sediul companiei.
Fenomenul nu este întâmplător. Comoditatea, prețul accesibil și livrarea rapidă sunt principalele criterii pentru care utilizatorii aleg q-commerce. Astfel, alimentele de bază, inclusiv fructele proaspete, devin un reper constant pentru consumatori.
Glovo este lider în quick commerce și are ambiția de a crește de cinci ori acest segment până în 2030, mizând pe extinderea portofoliului de parteneri și pe creșterea frecvenței comenzilor.
Fondată în 2015 la Barcelona, compania operează în prezent în 23 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa. Numai în România, compania este prezentă în peste 60 de orașe, cu mai mult de 4.000 de locații active, având un timp mediu de livrare de sub 45 de minute.
La nivel de obiceiuri de consum, compania observă și o tendință de diversificare: clienții trec tot mai des de la produsele alimentare către categorii non-food, precum farmacie, beauty sau jucării. Totuși, bananele rămân liderul incontestabil al comenzilor rapide.
Citește și: