Platforma Glovo, controlată de germanii de la Delivery Hero, vrea să dezvolte pilonul de q-commerce (quick commerce – livrări ultra-rapide, de obicei în 30-60 de minute de la plasarea comenzii) și să îl crească de cinci ori în următorii cinci ani în România.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Ambiția noastră până în 2030 este să creștem de cinci ori business-ul de q-commerce față de unde suntem acum, susținut de baza tot mai mare de clienți și parteneriatele solide”, a spus Bogdan Meica, director of advertising and q-commerce Glovo, în cadrul unui eveniment susținut miercuri la sediul companiei și la care a participat și Economedia.
Glovo este o platformă tech care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, băcănii și supermarketuri, precum și de la diverse magazine specializate. Lider în domeniul quick commerce, Glovo își propune să construiască cel mai mare marketplace online. Fondată în 2015 la Barcelona, compania operează în prezent în 23 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.
„De șapte ani suntem într-o expansiune continuă, avem peste 40% creștere anuală, atât în volum, cât și în valoare și avem o frecvență în creștere a tuturor utitlizatorilor de q-commerce”, a mai spus Bogdan Meica, adăugând că și anul acesta se așteaptă la o creștere de peste 40% pe segmental de q-commerce.
În totalul afacerilor Glovo, HoReCa reprezintă undeva la 70%, în timp ce q-commerce înseamnă 30%. Ca structură, 60% este retail alimentar, 20%-25% retail non-food și restul jucători independenți.
„Ce a pornit ca un experiment, accelerat de pandemie în 2020, a ajuns la sfârșitul anului trecut la un business de peste 1 miliard de euro anual, valoare cumulată la nivelul celor 23 de țări în care Glovo activează”, a afirmat Meica.
Alte declarații:
- Cel mai comandat produs în toate țările Glovo (nu în restaurante) sunt bananele. Livrăm banane foarte repede.
- quick commerce este a treia generație de comerț, după cel tradițional și e-commerce. Este de fapt o evoluție. Viziunea Glovo în această paradigmă este să construim cel mai mare market place din orașul tău ca să putem să-ți livrăm orice în cel mai scurt timp. Asta este promisiunea pe care noi o facem.
- Glovo este parte din Delivery Hero, unul dintre cele mai mari grupuri de delivery la nivel global, cu venituri de peste 45 de miliarde de euro, cu o prezență în peste 70 de țări, din care Glovo operează în 23.
- În România, Glovo are cea mai mare bază de clienți și cea mai mare acoperire la nivel naț Suntem prezenți în peste 60 de orașe, avem peste 4.000 de locații active și un timp de livrare de mai puțin de 45 de minute.
- Comoditatea, prețul accesibil și livrarea rapidă sunt principalele criterii pentru care utilizatorii aleg q-commerce.
- Principale arii acoperite sunt supermarketuri, retaileri non-alimentari precum florării, librării, magazine cu produse electro-IT, pet shops, etc.
- În H1/2025 comparat cu H1/2024, creșterea nu vine dintr-un singur oraș, este în toată țara, avem aproape de 26% creștere a numărului de comenzi. În tot timpul acesta cred că am demonstrat că modelul de business în sine va rezista.
- Avem peste 500 de parteneri locali și peste 4.000 de locații active ale acestor parteneri.
- Top trei parteneri au generat doar prin Glovo vânzări anuale în ultimul an de peste 100 de milioane de euro (105 milioane de euro n.r.).
- Avem un partener care are o sortimentație de peste 30.000 de articole.
- O altă dinamică interesantă este cum consumatorii sunt din ce în ce mai dispuși să facă switch-ul din zona alimentară și în zona de non food, iar aici vedem evoluții interesante inclusiv la nivel de oraș. Aș putea să subliniez Cluj și Timișoara, în care zona de non food crește mai repede decât zona de food. Per total în România, vedem o creștere echilibrată.
- București crește mai repede decât oricare alt oraș European comparabil la nivel de volum de comenzi și structură. Dacă l-am compara cu orașe mai mici, ar fi o creștere mai mare, dar dacă ne uităm la orașe comparabile, Bucureștiul crește cu 34%, pe când restul sunt sub.
- Cine comandă? Vârsta medie este de 35,5 ani. 47% sunt familii, 22% cuplu, 21% singur și 17% alții. Numărul mediu de personae acoperite de o comandă este de 2,8.
- Dacă privim piața pe sisteme de operare ale telefoanelor mobile, vedem că în România utilizatorii de Android au o majoritate covârșitoare de 78%, iar IOS reprezintă 22%. Per total Glovo, Android are 49%, iar IOS are 51%.
- Ce tipuri de produse caută consumatorii în Groceries: preparate ready to eat & ready to cook, healthy & bio, produse pentru bebeluși (food, cosmetice), branduri premium, private label (produse de bază).
- Top trei categorii non-food care au înregistrat cea mai mare creștere la nivel național: farmacie, beauty și toys & games.
- „Imediatul” câștigă: deși utilizatorii pot programa comenzi, 97% aleg livrarea imediată.
- Mai mult de jumătate dintre partenerii Glovo au înregistrat o creștere de +50% într-un an (CA prin intermediul Glovo).
- 1 din 2 utilizatori români nu a încercat (încă) q-commerce.
- „Dacă facem un zoom out și ne uităm la rata de penetrare online groceries estimată până în 2027, vedem Coreea de Sud care este într-adevăr un pionier în acest domeniu, ne așteptăm să ajungă undeva la 33% (de la 26%), iar Spania ne așteptăm să fie la 3% (de la 2%), vedem un potențial imens de creștere, peste 33%, pentru rata de penetrare a q-commerce.”
- Investițiile pe care le facem sunt constante în dezvoltarea infrastructurii tehnologice la nivel de grup. Avem investiții susținute în marketing și advertising și investim foarte-foarte mult în fidelizarea și creșterea gradului de recurență al utilizatorilor, prin oferte și inclusiv prin programul Prime.
- Direcția strategică este să ajungem să lucrăm cu absolut toți retailerii. În momentul de față suntem în discuții cu mai mulți parteneri.
- În privința gradului de acoperire al partenerilor din zona de retail alimentar, în România lucrăm cu cei mai mulți dintre toate țările Glovo.