China va impune de anul viitor obligaţia obţinerii de licenţe de export pentru vehiculele electrice, a anunţat vineri Ministerul Comerţului, în încercarea de a limita practicile neloiale ale comercianţilor neautorizaţi şi de a proteja reputaţia mărcilor auto chineze pe pieţele externe, transmite News.ro, care citează Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conform noilor reguli, doar constructorii auto şi companiile lor autorizate vor putea aplica pentru permise de export, o procedură care există deja pentru maşinile pe benzină şi hibride.

Autorităţile au invocat probleme generate de exportatorii neautorizaţi, care trimit maşini electrice în ţări unde nu există reţele de service post-vânzare, afectând astfel experienţa utilizatorilor şi imaginea brandurilor.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Wu Songquan, director în cadrul Centrului de Cercetare pentru Politici al China Automotive Technology, a atras atenţia că aceste practici duc şi la războaie de preţuri pe pieţele externe şi la profituri reduse.

„Aşa cum marile branduri internaţionale şi-au câştigat încrederea globală prin calitate, şi producătorii chinezi trebuie să stabilească procese standardizate şi exporturi de înaltă calitate”, a scris Wu într-un articol.

Mii de comercianţi locali, sprijiniţi de guvernele regionale, au profitat din 2019 de un sistem prin care maşinile noi erau exportate ca „second-hand”, ceea ce a ajutat la absorbirea supraproducţiei interne şi la umflarea artificială a PIB-ului local, potrivit unor rapoarte Reuters.

Preşedintele producătorului auto de stat Changan, Zhu Huarong, a cerut în vară măsuri mai stricte împotriva acestor exporturi mascate, avertizând că practica ar putea „dăuna enorm” mărcilor chineze pe plan internaţional.

Exporturile de maşini electrice ale Chinei au ajuns anul trecut la 1,65 milioane de unităţi, aproape dublu faţă de 2022.