De la companiile aeriene, giganții din retail și până la restaurante, tot mai multe industrii își adaptează ofertele pentru a atrage clienți cu venituri mari, care reprezintă o parte în creștere a bazei lor de consumatori, potrivit Fox Business.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Lanțurile de fast-food lansează produse premium în meniu pentru a atrage acești consumatori, mult mai puțin predispuși să reducă din cheltuieli atunci când prețurile cresc, în timp ce marile companii aeriene americane se află într-o „cursă a înarmării” pentru a lansa suite de lux modernizate.
Dacă în trecut clasa business era destinată în principal oamenilor de afaceri, acum ea a devenit un centru de profit, ajutând companiile aeriene să compenseze scăderea cererii pentru locurile la clasa economică.
Retailerii profită, de asemenea, de numărul în creștere al clienților cu venituri ridicate care le trec pragul. În mod special, Walmart a subliniat în două apeluri succesive cu investitorii că a câștigat cotă de piață din partea gospodăriilor cu venituri mari. Compania a adăugat noi branduri importante în ofertă, precum produse Apple și căști Bose, a îmbunătățit aspectul magazinelor și a modernizat câteva sute dintre ele.
Directorul financiar John David Rainey a declarat pentru Fox Business la începutul acestui an că cel mai mare retailer din SUA și-a „ridicat nivelul” brandului și a făcut schimbări care „atrag un segment demografic mult mai larg decât în trecut”.
David Tinsley, economist senior la Bank of America Institute, a spus pentru Fox Business că datele privind cardurile de credit și de debit arată că ritmul de creștere a cheltuielilor gospodăriilor cu venituri medii și mari îl depășește pe cel al gospodăriilor cu venituri mici.
În timp ce cheltuielile gospodăriilor cu venituri mici au stagnat în iulie față de anul anterior, gospodăriile cu venituri mari au înregistrat o creștere anuală de 1,8%.
„Dacă ne uităm la piața muncii, în special la creșterea salariilor, vedem ceva similar – salariile gospodăriilor cu venituri mari cresc mai rapid decât cele ale gospodăriilor cu venituri mici – iar decalajul se mărește. Așadar, cel puțin pe termen scurt, această tendință va continua”, a spus Tinsley, adăugând că aceste diferențe probabil influențează strategiile retailerilor.
Datele nu sunt deloc surprinzătoare, având în vedere că economia apasă mai mult asupra consumatorilor cu venituri mici și medii, mai sensibili la creșterile de prețuri. Cum dispun de un venit disponibil mai mic, atunci când prețurile cresc, o parte mai mare din bugetul lor este absorbită de bunuri esențiale, precum alimentele, obligându-i să reducă din alte cheltuieli.
În raportul financiar pe primul trimestru din 2025, directorii McDonald’s au notat chiar că numărul consumatorilor cu venituri mici a scăzut cu aproape 10%, iar cel al consumatorilor cu venituri medii a înregistrat o scădere apropiată la nivelul întregii industrii, în timp ce consumatorii cu venituri mari „continuă să cheltuiască destul de constant și destul de robust”.
Laura Burkemper, strateg de brand, a declarat pentru Fox Business că situația economică împinge companiile să se concentreze pe clienții care continuă să cheltuiască indiferent de ciclurile economice.
Totuși, acestea riscă în același timp „să lase consumatorii sensibili la preț deoparte, mai ales în domenii precum restaurantele și călătoriile, unde meniurile de tip value sau tarifele de bază se restrâng treptat”.
„Provocarea pentru branduri este să echilibreze creșterea segmentului premium cu menținerea unor opțiuni accesibile de intrare, altfel riscă să erodeze loialitatea pe termen lung și cota de piață”, a spus Burkemper.