Hà Nội a fost numită una dintre cele mai frumoase destinații din Asia pentru a admira frunzele de toamnă, potrivit unui clasament recent realizat de revista britanică de călătorii și cultură Time Out, scrie Asia News Network.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Conform publicației, celebrul Cartier Vechi al capitalei – mai puțin cunoscut ca destinație pentru frunzișul de toamnă – se animă cu culori vibrante pe măsură ce temperaturile scad. Vizitatorii sunt încurajați să facă o plimbare relaxantă în jurul Lacului Hoàn Kiếm, unde pot admira pe deplin roșul și aurul spectaculos al toamnei.
„Festivalul de mijloc de toamnă celebrează sfârșitul sezonului de recoltă, cu muzică tradițională, dansuri ale leilor și multe prăjituri de lună, produse de patiserie rotunde umplute cu semințe de lotus, gălbenuș sărat și fasole mung. Seara, străzile sunt iluminate de felinare de toate formele și mărimile, oferind un spectacol cu adevărat fascinant”, notează articolul.
Time Out recomandă, de asemenea, că octombrie este cea mai bună perioadă pentru ca vizitatorii să experimenteze toamna în Hà Nội.

Sursa: Dreamstime
Pe lângă capitala Vietnamului, alte destinații incluse pe listă sunt Ibaraki și Kyoto în Japonia, Insula Nami în Coreea de Sud, Zona Scenic Națională Alishan în Taiwan (China) și Parcul Național Forestier Zhangjiajie și Valea Jiuzhaigou în China.
Time Out este o revistă specializată în stil de viață, gastronomie, călătorii, arte și divertisment. Fondată în 1968 la Londra, revista funcționează acum ca platformă digitală, oferind recomandări pentru restaurante, evenimente și experiențe unice, devenind astfel o sursă de referință de încredere pentru turiști și localnici.
La începutul acestui an, Time Out a recunoscut Hà Nội drept unul dintre cele mai bune orașe pentru street food din Asia, unul dintre cele 20 de mari orașe pentru artă și cultură la nivel mondial și printre primele 50 de orașe și primele 15 orașe preferate de turiști în 2025.

Sursa: Dreamstime

Creștere impresionantă
În primele opt luni ale anului 2025, Hà Nội a primit aproximativ 21,6 milioane de vizitatori, o creștere de 13,9% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Venitul total din turism pentru oraș a atins aproape 86 de trilioane VND (3,3 miliarde USD), în creștere cu 17,1% față de 2024.
În august, capitala a primit aproximativ 3,2 milioane de vizitatori, o creștere de 27,5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Numărul vizitatorilor internaționali a ajuns la 709.220, în creștere cu 42,6%, dintre care 500.000 au rămas peste noapte. Între timp, 2,5 milioane de turiști locali au vizitat orașul, aducând venitul total din turism pentru luna respectivă la peste 12,5 trilioane VND (473 milioane USD), în creștere cu 31,5% comparativ cu august 2024. Rata medie de ocupare a camerelor în hoteluri a fost de 59%.

Odată cu aceste realizări, Departamentul de Turism al orașului finalizează un plan pentru gestionarea, conservarea și promovarea Pagodei Hương, un sit național de patrimoniu special.
Sunt în pregătire lansarea unor noi produse turistice sub tema Hà Nội Tourism – Gathering of Excellence 2025. Vor avea loc numeroase evenimente culturale și turistice distinctive, inclusiv Festivalul Băuturilor din Hà Nội 2025, Festivalul de Toamnă din Hà Nội 2025 și Festivalul Turistic Áo Dài din Hà Nội 2025.
Reprezentanții orașului vor participa și la Festivalul Internațional al Alimentației din Huế, Festivalul Orașului Tuyên Quang în nordul țării, Târgul Internațional de Turism din HCM City, ITB India și IFTM Top Resa în Franța, precum și la activități de promovare a turismului vietnamez pe piețele din India și Franța.
Orașul lucrează pentru a stimula cooperarea locală, a dezvolta planuri de formare și a analiza conexiunile dintre destinații și agențiile de turism. Sunt promovate noi produse turistice, inclusiv turism agricol, rural și de noapte, precum și turism comunitar legat de cultura minorităților etnice și destinații unice precum Muzeul Berii din Hà Nội.