Două proiecte de infrastructură rutieră în București-Ilfov, centura Buftea și un sens giratoriu pe DN2, avansează cu finanțare europeană, anunță secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scriosteanu. Acestea vor avea un impact important asupra creșterii siguranței circulației și fluidizării traficului rutier, după cum urmează:
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Centura orașului Buftea
A fost emisă Autorizația de Construire a Variantei Ocolitoare Buftea, urmând ca lucrările să fie demarate în scurt timp.
Antreprenorul austriac PORR CONSTRUCT SRL are la dispoziție 34 luni și 281,17 milioane lei, fără TVA, fonduri europene nerambursabile pentru finalizarea proiectării și execuției a:
- 5,77 km lungime traseu
- iluminat public
- 2 parcări, în care se are în vedere și montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor și de utilare a acestora cu stații de încărcare pentru autovehiculele electrice
- sistem de colectare și scurgere ape
- 3 pasaje rutiere:
- pasaj peste calea ferată București-Ploiești (81,90 m lungime)
- pasaj peste DJ101 (84,90 m lungime)
- pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime)
- 3 intersecții la nivel:
- intersecție giratorie VO Buftea x A0 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al Autostrăzii Bucureștiului #A0)
- intersecție VO Buftea x DN1A Strada Metalurgiei
- intersecție (nod rutier) cu DJ101
Constructorul a finalizat, deja, organizarea de șantier.
Compania de Drumuri spunea în august, într-un răspuns pentru Economedia, că lucrările vor începe la finele lui septembrie.
Centura orașului Buftea din județul Ilfov va avea o lungime de 6 kilometri, iar durata de realizare este de 34 de luni, primele 10 pentru proiectare și 24 pentru execuție. Noul contract are o valoare cuprinsă între 330 și 390 de milioane lei. „VO Buftea, în lungime de 5,77 km, se desprinde din DN 1 A (km 17+ 100) cu orientarea nord, ocolind pe partea de est complexul Avicola Buftea (zona propusă spre construire de locuințe colective) și continuă, utilizând culoarul natural din lungul canalului situat la est de localitatea Buftea, aproximativ paralel cu DN 1A”.
Potrivit caietului de sarcini, Varianta Buftea are profil de drum rapid: platforma drumului va avea o lățime de 18,6 metri din care 14 metri carosabil cu 4 benzi, bandă de încadrare 2X0,75 metri, zonă mediană de 1,6 metri cu separator median din beton New Jersey şi două parcări. Exproprierile se vor face pe 320 000 mp., 13 % fiind terenuri neagricole și 87 % terenuri agricole.
Traseu Centura Buftea:
Sens giratoriu DN2 Șindrilița, Găneasa
A fost aprobată în ședința Guvernului României procedura de expropriere necesară pentru amenajarea unui sens giratoriu pe DN2 (km 21+900), la intersecția cu DC29 (km 9+800) din zona satului Șindrilița (Găneasa).
Următorul pas constă în emiterea Autorizației de Construire și a Ordinului de Începere a lucrărilor, apoi demararea lucrărilor de execuție.

În martie 2025, a fost desemnat câștigătorul pentru proiectare și execuție, acesta fiind Acvatot SRL. Amplasarea acestui obiectiv de investiții se află pe DN2 (km 21+900), la intersecția cu DC29 (km 9+800) din zona satului Șindrilița. Sursa de finanțare a acestui obiectiv de investiții este asigurată din fonduri europene prin PNRR și bugetul de stat.
Aceste proiecte se realizează cu sprijinul și la solicitarea autorităților locale: Consiliul Județean Ilfov, Primăria orașului Buftea și Primăria comunei Găneasa, a mai precizat secretarul de stat.