Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit, a deschis, în prima zi din octombrie, al doilea magazin în Timișoara.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Investiția în noul centru comercial, semnificativ mai mare decât cel inaugurat pe Calea Aradului, în 2012, a costat aproximativ 44 de milioane de euro și include achiziția terenului, construcția magazinului, echipamentele, precum și stocul inițial de marfă.
Totodată este al doilea Hornbach deschis în acest an în România, după cel din zona Colentina din București, inaugurat în septembrie.
„Succesul primului nostru magazin din nordul Timișoarei ne-a confirmat potențialul pieței locale. Am primit numeroase solicitări din partea clienților din această zonă a orașului, care erau nevoiți să parcurgă distanțe mari pentru a ajunge la noi. Cu noua locație, locuitorii din Moșnița, Urseni sau Giroc pot ajunge la Hornbach în mai puțin de 15 minute”, a declarat Radu Oniga, director general al Hornbach România.

Odată cu ridicarea centrului, întreaga zonă a cunoscut o dezvoltare urbanistică accelerată: a fost construită o stradă asfaltată în lateralul magazinului, iar pe Calea Buziașului a apărut un sens giratoriu – toate acestea realizate pe cheltuiala investitorilor germani.
„Dincolo de investiția în noul magazin din Timișoara, am alocat și un buget de peste 2 milioane de euro destinat dezvoltării infrastructurii publice. Au fost construite de la zero peste 500 de metri de străzi cu toate utilitățile necesare și o intersecție modernă, menite să sprijine dezvoltarea urbanistică a zonei”, a subliniat Dan Bădescu, director de expansiune al Hornbach România.

Magazinul funcționează cu aproximativ 120 de posturi, pentru care peste 90% dintre angajați sunt deja recrutați și integrați în programe de pregătire.
Magazinul este amplasat pe un teren de 55.000 metri pătrați și dispune de 570 de locuri de parcare. Cu o suprafață totală de peste 19.000 metri pătrați, magazinul integrează trei zone majore: interior, Drive In și pentru grădină.

Construcția a fost realizată respectând principii de sustenabilitate și eficiență energetică, incluzând panouri fotovoltaice, pompe de căldură, iluminat integral LED, sisteme de ventilare cu recuperare de căldură și o anvelopare performantă.

Grupul Hornbach, fondat în 1877, este unul dintre liderii europeni ai pieței de materiale de construcții și grădinărit.
Astăzi, compania deține 165 de magazine mixte și platforme online în nouă țări europene (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), având aproximativ 23.000 de angajați – dintre care peste 750 în România.

Primul magazin Hornbach din România a fost deschis în 2007. În prezent, rețeaua numără 11 centre comerciale: patru în capitală (Berceni, Militari, Balotești și Colentina), două în Timișoara și câte unul în Brașov, Sibiu, Oradea, Constanța și Cluj-Napoca.












