Lanțul de supermarketuri german Kaufland s-a angajat să retragă sticlele de apă de pe rafturile sale din Polonia, după ce acestea au stârnit acuzații de exploatare a unei lacune în noul sistem de depozitare a sticlelor din țară, scrie TVP World.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Polonia a lansat pe 1 octombrie un program național de depozitare-rambursare pentru a reduce deșeurile din plastic și a stimula reciclarea. Programul acoperă sticlele de plastic de până la trei litri, dozele de aluminiu de până la un litru și sticlele de sticlă reutilizabile de până la 1,5 litri.
În aceeași zi, Kaufland a început să vândă apă Ustronianka în sticle de 3,001 litri – puțin peste pragul de depozit – la un preț promoțional de 2,69 zloți (0,63 euro).
Producătorul apei Ustronianka a declarat că sticla de 3,001 litri face parte din gama sa de produse de peste 20 de ani, fiind utilizată atât pe piața internă, cât și pe cea de export.
Dar, după ce a fost pusă în vânzare în Kaufland, supermarketul a fost bombardat cu critici atât din partea politicienilor, cât și a publicului larg.
A doua zi, într-o declarație pentru portalul de afaceri Interia Biznes, Kaufland a recunoscut că listarea a fost o greșeală și a promis că va lua măsuri imediate. „Obiectivul nostru nu a fost și nu va fi niciodată să ocolim sistemul de depozit. Dacă acest produs ar putea submina în vreun fel soluțiile ecologice, ar contrazice principiile pe care lanțul nostru le susține de la intrarea în Polonia”, a declarat compania.
Retailerul a declarat că a investit peste 55 de milioane de euro în infrastructura necesară pentru a susține noul sistem, inclusiv puncte de colectare în toate cele 255 de magazine ale sale.
„Participăm pe deplin la acest sistem și suntem pregătiți pentru colectarea la nivel național. Vom depune toate eforturile pentru a ne asigura că astfel de greșeli nu se vor mai repeta în viitor”, a adăugat Kaufland.
Jan Szyszko, viceministrul fondurilor și politicii regionale din Polonia, care a criticat anterior lanțul de magazine, a scris pe X: „Kaufland retrage sticlele vicleane. Și este bine, presiunea socială funcționează.”