Producția de vehicule a producătorului Fiat, Stellantis, în Italia a scăzut cu 32% în primele nouă luni ale anului 2025, a declarat marți sindicatul FIM Cisl citat de Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Datele sunt susceptibile să alimenteze îngrijorările privind declinul industriei auto din Italia, care în anii trecuți a generat tensiuni între constructorul auto franco-italian și guvernul de dreapta condus de premierul Giorgia Meloni.
Concentrarea este cauzată de o combinație între cererea persistent slabă de pe piața europeană și timpii lungi necesari constructorului auto pentru lansarea de noi modele, a declarat sindicatul italian în raportul său trimestrial privind producția Stellantis.
În perioada ianuarie-septembrie, Stellantis a produs în jur de 265.500 de vehicule, autoturisme și vehicule comerciale ușoare, în uzinele sale din Italia, a spus FIM Cisl.
Sindicatul a estimat o producție totală pentru 2025 de puțin peste 310.000 de unități, similară cu cea înregistrată în 2024. În special, producția de autoturisme a Stellantis în Italia este de așteptat să scadă sub 200.000 de unități până la sfârșitul acestui an, a precizat FIM Cisl. Aceasta se compară cu 283.000 de mașini anul trecut, care a fost cea mai scăzută producție din aproape 70 de ani.
„Este un rezultat mult mai rău decât previziunile de la începutul acestui an”, spune Ferdinando Uliano, șeful FIM Cisl, în timp ce prezenta raportul.
Stellantis, ale cărui mărci includ și Alfa Romeo, Maserati și Peugeot, nu a fost disponibil imediat pentru comentarii. Grupul, care urmează să publice datele privind livrările și veniturile din trimestrul al treilea pe 30 octombrie, nu publică date de producție pe țări.
În decembrie, Stellantis a prezentat un plan pentru producția în Italia, care a suferit din cauza cererii slabe din Europa, în special pentru vehiculele electrice, a costurilor ridicate cu energia, a concurenței crescute din China și a reorganizării liniei de modele. Noile modele, inclusiv versiunea hibridă a mașinii de oraș Fiat 500 și SUV-urile DS8 și Jeep Compass, „vor aduce rezultate semnificative abia în 2026” a spus Uliano, adăugând că aproape jumătate din forța de muncă a grupului din Italia a fost afectată de măsuri de șomaj tehnic.
Sindicatele italiene sunt așteptate să-l întrebe pe noul CEO al Stellantis, Antonio Filosa, despre planurile companiei pentru Italia într-o întâlnire programată în orașul natal al Fiat, Torino, pe 20 octombrie. Filosa, care a început în funcția de CEO în iunie, lucrează la o revizuire a planului de afaceri pe termen lung al Stellantis, pe care urmează să-l prezinte în primul trimestru al anului viitor.