Acţiunile marilor grupuri de lux din Europa au urcat marţi, ducând indicele sectorial european al luxului la cel mai ridicat nivel din luna mai, în contextul lansărilor de colecţii semnate de noi directori de creaţie şi al eforturilor brandurilor de a face produsele mai accesibile, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cele mai mari creşteri au fost înregistrate de giganţii francezi Kering, Christian Dior şi LVMH, ale căror titluri s-au apreciat cu 3% până la 7%. Majoritatea celorlalte companii din indice au consemnat, la rândul lor, avansuri între 1% şi 3%.
Sectorul european al luxului încearcă să-şi revină după un an dificil, marcat de încetinirea cererii în China şi de noile tarife comerciale americane, care au afectat profiturile grupurilor de top.
Noii designeri ai caselor Gucci, Bottega Veneta şi Dior şi-au prezentat colecţiile săptămâna trecută, la Milano Fashion Week, eveniment care a readus optimismul în rândul investitorilor.
”Investitorii sunt foarte încântaţi de noile colecţii prezentate în cadrul Săptămânilor Modei, deoarece una dintre cauzele turbulenţelor din sector, de la începutul lui 2024, a fost criza de creativitate”, a explicat analistul Charles Louis Scotti de la Kepler Cheuvreux, citat de Reuters.
Analiştii Morgan Stanley au adoptat, de asemenea, o perspectivă optimistă, îmbunătăţindu-şi recomandările pentru Kering şi LVMH, pe fondul ”exploziei de creativitate” observate în noile colecţii.
Totodată, unele branduri de lux îşi ajustează strategiile de preţuri, introducând produse mai accesibile în magazine.
”Toţi aceşti factori indică o redresare treptată a creşterii organice a vânzărilor, ceea ce ar putea confirma că perioada cea mai dificilă a fost depăşită”, a concluzionat Scotti.