Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a fost, în primul semestru din 2025, de 32,549 milioane, în scădere cu 7,6% comparativ cu perioada similară din 2024, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, scrie Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Datele mai arată că au fost transportate mai puține mărfuri decât în primele 6 luni de anul trecut, iar viteza trenurilor de pasageri a fost mai mică (-1,1%), decât în perioada similară din 2024.
Potrivit sursei citate, parcursul pasagerilor a scăzut în perioada menţionată cu 9,1%.
În ceea ce priveşte transportul feroviar de mărfuri, volumul mărfurilor a înregistrat scădere cu 17,9% faţă de primele şase luni din 2024, înregistrându-se creştere doar în transportul de tranzit, cu 65,7%. Au fost transportate 17,989 milioane tone mărfuri, din care 78,4% în transport naţional.
Ponderi semnificative în totalul mărfurilor transportate au fost consemnate pentru diviziunile: cocs, produse rafinate din petrol (27,5%) şi cărbune şi lignit; ţiţei şi gaze naturale (18,9%). În ceea ce priveşte parcursul mărfurilor, 35,7% din total este reprezentată de diviziunea cocs, produse rafinate din petrol şi 9,3% produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit.
INS menţionează că majoritatea indicatorilor tehnico-economici de utilizare a parcului de vehicule în transportul feroviar au înregistrat o evoluţie negativă comparativ cu semestrul I 2024, o dinamică pozitivă fiind consemnată în ceea ce priveşte timpul mediu de rulaj al vagoanelor de marfă (creştere cu 19,3%), parcursul mediu zilnic al vagoanelor de pasageri -km/zi (creştere cu 0,8%) şi viteza medie comercială a trenurilor de marfă – km/h (creştere cu 0,2%).
Evoluţii negative au fost înregistrate la următorii indicatori: parcursul mediu zilnic al vagoanelor de marfă (km/zi)- scădere cu 23,5%; vagoane încărcate intrate din străinătate (mii vagoane) – scădere cu 13,8%; vagoane încărcate pe reţeaua C.F.R. (mii vagoane) – scădere cu 10,9%; parcursul mediu zilnic al locomotivelor folosite pentru transportul mărfurilor (km/zi)- scădere cu 9,5%; greutatea medie brută a vagoanelor de marfă (tone/tren) – scădere cu 3,1%; încărcătura medie statică a vagoanelor de marfă (tone/osie)- scădere cu 1,2%; viteza medie comercială a trenurilor de pasageri (km/h)- scădere cu 1,1% etc.