O anchetă este în curs după ce un avion Ryanair care s-a luptat cu viteze mari ale vântului în timpul furtunii Amy de săptămâna trecută a aterizat pe aeroportul din Manchester cu doar șase minute de combustibil rămas în rezervoare, scrie The Guardian.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Piloții transportau pasageri de la Pisa, în Italia, la Prestwick, în Scoția, vineri seara, pe 3 octombrie, dar viteza vântului de până la 160 kmh i-a împiedicat să aterizeze.
După trei încercări eșuate de aterizare, piloții zborului Ryanair FR3418 au emis un apel de urgență și s-au îndreptat spre Manchester, unde vremea era mai calmă.
Boeingul 737-800 mai avea doar 220 kg de combustibil în rezervoare când a aterizat în cele din urmă, potrivit unei fotografii a ceea ce pare a fi un jurnal tehnic scris de mână. Piloții care au examinat fotografia au spus că acest combustibil ar fi suficient pentru doar cinci sau șase minute de zbor.
Analiza jurnalului sugerează că avionul a plecat din Pisa cu rezervă de combustibil, așa cum este obligatoriu pentru zborurile comerciale.
Un purtător de cuvânt al companiei aeriene a declarat: „Ryanair a raportat acest incident autorităților competente vineri [3 octombrie]. Deoarece acest incident face obiectul unei anchete în curs, la care cooperăm pe deplin, nu putem face comentarii.”
Biroul de Investigare a Accidentelor Aeriene (AAIB) a confirmat joi că a deschis o anchetă după ce a fost notificat de Ryanair.
Un purtător de cuvânt a declarat: „AAIB a început o anchetă privind un incident grav care a implicat un avion care a fost deviat de la Prestwick la Aeroportul Manchester vineri, 3 octombrie. Inspectorii AAIB au început să facă anchete și să adune dovezi.”
Boeingul 737-800 poate transporta până la 189 de pasageri. O persoană aflată la bord a povestit ceea ce se crede că a fost o încercare de două ore de a ateriza în siguranță, spunând că avionul a făcut două încercări de aterizare la Prestwick, înainte de a se îndrepta spre Edinburgh și, în final, spre Manchester.
„Toată lumea era calmă până la coborâre; eram zguduiți și săream mult. Au fost câteva persoane îngrijorate la a doua coborâre, deoarece simțeam că avionul se chinuia”, a declarat Alexander Marchi pentru Ayr Advertiser.
„Apoi, pilotul ne-a surprins spunând că va încerca să aterizeze la Edinburgh. Totuși, a fost la fel de rău ca a doua oară la Prestwick. Au fost turbulențe deasupra Firth of Forth și apoi, când ne apropiam de aeroport, fiind foarte aproape de aterizare, a trebuit să ridicăm din nou brusc avionul.”
Pasagerii au fost transportați de la Manchester la Prestwick, ajungând cu 10 ore mai târziu decât ora de sosire programată, vineri la ora 18:00.
Un pilot care a analizat jurnalul de bord a declarat: „Imaginați-vă că, ori de câte ori aterizați cu mai puțin de 2 tone (2.000 kg) de combustibil rămas, începeți să acordați o atenție sporită situației. Cu mai puțin de 1,5 tone, începeți să transpirați. Dar aceasta este o situație cât se poate de apropiată de un accident mortal.”