Stadiul fizic de construcție pe cele două viaducte de pe lotul Nădășelu – Mihăiești de pe A3 Autostrada Transilvania a trecut de 35%, anunță directorul general al CNAIR Cristian Pistol, care precizează că anul viitor se va putea circula între Zimbor și Târgu Mureș, pe o distanță de 133 km.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Directorul Companiei de Drumuri a publicat noi imagini de la lucrările de construcție a celor două viaducte de pe subsecțiunea Nădășelu – Mihăești a Autostrăzii Transilvania (A3).
„Asocierea de constructori români și turci (Ozaltin – Ilgaz – Visio Construct) este mobilizată în șantier cu 330 de muncitori și 145 de utilaje.
Stadiul fizic în șantier a depășit 35%, iar la ora actuală se execută lucrări la:
– structuri,
– terasamente,
– ziduri de sprijin și taluzuri,
– relocare utilităților.
Pe șantierul celor 2 viaducte de 2000 m și 1215 m au fost deja construite 100 de grinzi. Urmează construirea a încă 468 de grinzi care sunt executate în fabrica proprie a Antreprenorului”, a transmis Cristian Pistol.
Oficialul CNAIR amintește că, potrivit contractului, lucrările, în valoare de 995 milioane de lei, fără TVA (finanțate la ora actuală prin PNRR), urmează să fie finalizate anul viitor, ca și cele de pe șantierul lotului Nădășelu – Zimbor, construit de UMB.
„Se va putea circula astfel pe autostrada A3, între Zimbor și Târgu Mureș, pe o distanță de 133 km”, conchide Cristian Pistol.
Secțiunile Nădășelu – Mihăiești (16,80 km) și Mihăiești – Zimbor (13,26 km) sunt construite de o asociere condusă de firma Spedition UMB.
Stadiu: Deschis parțial, restul în execuție
Lungime: 166,55 km
Termen de deschidere: Gilău – Nădășelu, inclusiv viaduct de acces, deschis în Septembrie 2018; Biharia – Borș deschis în septembrie 2020.
Tronsonul este împărțit în trei secțiuni:
- Secțiunea 3A Gilău (Cluj-Napoca Vest) – Mihăiești (26,27 km)
 - Secțiunea 3B Mihăiești – Suplacu de Barcău (80,03 km)
 - Secțiunea 3C Suplacu de Barcău – Borș (60,25 km).
 
Secțiunea 3A Gilău – Mihăiești se prezintă astfel:
3A1 Gilău – Nădășelu (9,47km) – deschisă circulației în Sep. 2018. Porțiunea între Gilău și Nădășelu (8,70 km, parte din secțiunea 3A) a fost deschisă în Septembrie 2018. Pentru această secțiune contractul a fost semnat în aprilie 2013; constructori: UMB Spedition-Tehnostrade; cost: 258,2 milioane lei fără TVA. Viaductul de acces (0,77 km): constructor – Tirrena Scavi SpA; preț 25,6 milioane lei fără TVA.
3A2 Nădășelu – Mihăiești* (16,80km) – câștigător desemnat în septembrie 2020: asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Electromontaj SA, perioada de proiectare 12 luni, perioada de execuție 24 de luni, preț (împreună cu secțiunea Mihăiești – Zimbor): 1,39 miliarde lei fără TVA. Contract semnat în Sep 2020. Termen deschidere: 2026
Secțiunea 3B Mihăiești – Suplacu de Barcău se prezintă astfel:
3B1 Mihăiești – Zimbor* (13,26km). Câștigător desemnat în septembrie 2020: asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Electromontaj SA, perioada de proiectare 12 luni, perioada de execuție 24 de luni, preț (împreună cu secțiunea Nădășelu – Mihăiești): 1,39 miliarde lei fără TVA. Contract semnat în Sep 2020. Termen deschidere: 2026
3B2 Zimbor – Poarta Sălajului** (12,24km). Constructor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. Preț: 680.405.395,28 lei fără TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 24 luni pentru execuție. Contract semnat în iunie 2020. Termen de deschidere: 2026.
3B3 Poarta Sălajului – Zalău** (15,14km). Constructor: asocierea MAKYOL İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. – ÖZALTIN İNŞAAT TİCARET VE SANAYİ A.Ş., perioada de proiectare: 18 luni, perioada de execuție: 60 luni. Preț Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău: 6,62 miliarde lei fără TVA. Contract semnat în aprilie 2025. Termen de deschidere: 2031
3B4 Zalău – Nușfalău (25,84km). Constructor: asocierea MAKYOL İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. – ÖZALTIN İNŞAAT TİCARET VE SANAYİ A.Ş., perioada de proiectare: 18 luni, perioada de execuție: 60 luni. Preț Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău: 6,62 miliarde lei fără TVA. Contract semnat în aprilie 2025. Termen de deschidere: 2031
3B5 Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,55km). Secțiune deschisă în septembrie 2023. Contract semnat în Septembrie 2020. Constructor selectat: Nurol İnşaat Ve Ticaret A.Ş. Preț: 384.138.887,89 lei fără TVA. Durata: 6 luni pentru proiectare, 18 luni pentru execuție.
Secțiunea 3C Suplacu de Barcău – Borș se prezintă astfel:
3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35km). Câștigător desemnat: Construcții Erbașu SA, preț 884.123.669,17 RON fără TVA, durata: 6 luni pentru proiectare, 18 luni pentru execuție. Câștigător desemnat în septembrie 2023. Contract semnat în noiembrie 2023. Termen de deschidere: 2026
3C2 Chiribiș – Biharia (28,55km). Contract semnat în iunie 2020 dar reziliat în mai 2022. Constructor nou desemnat în iunie 2023: asocierea Precon Transilvania SRL – Citadina 98 SA, preț: 785,22 milioane lei (fără TVA), termen de proiectare: 6 luni, termen de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2024. Termen de deschidere: 2027
3C3 Biharia – Borș (5,35km). Secțiune deschisă în septembrie 2020. Contract semnat în Decembrie 2018 cu Asocierea Trameco SA – Váhostav-SK a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL, cost 134,22 milioane lei (fără TVA).
*Viaductele din zonele Mihăiești și Topa Mică pe secțiunile Nădășelu – Mihăiești și Mihăiești – Zimbor (3,2km) vor fi realizate prin contracte separate de asocierea ÖZALTIN İNŞAAT TİCARET VE SANAYİ A.Ş. – ILGAZ İNŞAAT TİCARET A.Ş. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L., constructor desemnat în martie 2024, cost 994,7 milioane lei fără TVA, termen de proiectare 9 luni, termen de execuție: 18 luni, contract semnat în iunie 2024. Termen deschidere: 2026.
**Contract separat pentru nodul Românași, care va asigura descărcarea traficului de pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului până la finalizarea secțiunii Poarta Sălajului – Zalău; constructor selectat în noiembrie 2024 – asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, cost: 71,33 mil. lei (fără TVA), durata: 3 luni pentru proiectare, 7 luni pentru execuție.

																															
												Sursa foto: captură video