Meta a învins cu succes acuzațiile de monopol ale Comisiei Federale pentru Comerț (FTC) a SUA după ani de anchete privind achizițiile sale precum Instagram și WhatsApp, transmite ArsTechnica.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Într-o hotărâre pronunțată recent, judecătorul districtual american James Boasberg a concluzionat că FTC nu a reușit să demonstreze că Meta deține un monopol pe piața definită ca „rețele sociale personale”, în principal deoarece definiția pieței dată de agenție era depășită.
Boasberg s-a aliniat poziției Meta, afirmând că conceptul de social media din primele zile ale Facebook este „mort”, fiind necesară o viziune competitivă mai largă, care să includă platforme populare precum TikTok și YouTube.
Un factor cheie în victoria Meta a fost ascensiunea videoclipurilor și succesul Reels. Boasberg a remarcat că „majoritatea timpului americanilor” pe Facebook și Instagram este acum petrecut vizionând videoclipuri. Această schimbare, determinată de factori precum progresele în domeniul smartphone-urilor, date mai bune, recomandări AI îmbunătățite și utilizatori „din ce în ce mai plictisiți de postările prietenilor lor”, a determinat aplicațiile Meta să „evolueze pentru a avea caracteristici principale aproape identice” cu TikTok și YouTube.
Boasberg a susținut că afirmațiile FTC potrivit cărora Meta a degradat calitatea aplicației sale nu erau convingătoare, menționând că utilizatorii postează mai puțin din cauza schimbării normelor sociale, nu din cauza sabotajului platformei.
FTC, care și-a exprimat profunda dezamăgire, trebuie acum să își revizuiască opțiunile. Între timp, directorul juridic al Meta, Jennifer Newstead, a declarat: „Decizia de astăzi a Curții recunoaște că Meta se confruntă cu o concurență acerbă”.

Sursa foto: Facebook/ Mark Zuckerberg