Daimler Truck, cel mai mare producător global de camioane şi autobuze, care se va separa de Daimler AG în 10 decembrie, se aşteaptă la o rentabilitate a vânzărilor de 6-8% în 2021 şi la o creştere a indicatorului peste 10% până în 2025, transmite Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În februarie, Daimler a anunţat că urmează să îşi schimbe denumirea în Mercedes-Benz şi să listeze separat divizia de camioane până la finele anului. Această separare este cea mai importantă restructurare decisă de Ola Kallenius de la numirea sa în funcţia de director general al grupului german Daimler AG în urmă cu aproape doi ani.

Planul este menit să sporească apetitul investitorilor Daimler, în condiţiile în care grupul german se concentrează pe vehiculele electrice, brandul Mercedes-Benz concurând cu Tesla Inc, Porsche, BMW şi altele.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Planul de a reduce până în 2025 costurile fixe cu 15%, faţă de nivelul din 2019, progresează mai rapid decât era planificat, iar obiectivul va fi probabil îndeplinit până în 2023, a informat într-un comunicat Daimler Truck.

Compania se aşteaptă la rentabilitate ajustată a vânzărilor pe plan global de 7% în 2022, după ce în octombrie estima că piaţa camioanelor se va redresa în urma pandemiei şi a perturbărilor din lanţurile de aprovizionare. Obiectivul este de a ajunge la o rentabilitate a vânzărilor de peste 10% până în 2025, de 9% în Asia şi de 12% în America de Nord, cea mai solidă piaţă.

“Avem un obiectiv clar, suntem determinaţi să ajungem la o profitabilitate mai ridicată şi să câştigăm cursa pentru emisii zero”, a afirmat directorul general Martin Daum.

Până acum, Daimler Truck a înregistrat o rentabilitate ajustată a vânzărilor de 10,8% în America de Nord, de 7,2% în Asia şi de 4,5% în Europa.

Pe piaţa camioanelor, Daimler concurează cu rivali tradiţionali AB Volvo (Suedia), Traton, divizie a Volkswagen AG şi Paccar Inc.

Conform planificatei scindări, o participaţie majoritară în Daimler Truck va fi distribuită acţionarilor Daimler AG.

Listarea diviziei de camioane la Bursa de la Frankfurt este programată să aibă loc până la finalul acestui an. La momentul oportun, Daimler îşi va schimba denumirea în Mercedes-Benz, a informat recent grupul german. Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.

În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.