După ce ce vor fi deschiși circulației joi, 25 noiembrie, cei 13,9 kilometri ai Autostrăzii A7 care ocolesc prin sud municipiul Buzău, șoferii vor putea parcurge aproape 192 de kilometri de autostradă continuă între București (zona Petricani) și nordul Focșaniului, notează Asociația Pro Infrastructură (API).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Adică, în sfârșit, doar o oră și jumătate din nordul Capitalei până dincolo de Focșani, cu viteză legală. Comod, predictibil și, cel mai important, în siguranță. Este efectul unirii cioturilor pe care ne chinuim să le facem de vreo 25 de ani.”, scrie API, care mai arată că de data aceasta compania turcă Nurol a respectat termenele din contract.
“Felicitări turcilor de la Nurol și subcontractorilor acestora pentru încadrarea în obligațiile contractuale inițiale după ce, la primul lor proiect major din România, A3 Nușfalău-Suplacu, au avut o întârziere imputabilă de câteva luni.
Contractul a fost semnat cu Nurol în 22.11.2023 pe 1 miliard de lei fără TVA și prevede 20 de luni de execuție directă, fără perioadă de proiectare. Ordinul de începere a fost dat în 01.03.2024. Deci termenul contractual de finalizare inițial a fost respectat, noiembrie 2025.”
Surse din Transporturi au declarat în pentru Mediafax că o comisie de verificare din cadrul CNAIR se va deplasa, marți, pe lotul respectiv în vederea deschiderii circulației joi după-amiază, 27 noiembrie. Pe harta realizată de 130km.ro, porțiunea este marcată cu portocaliu.

“Înainte de Crăciun mai așteptăm aproximativ 49 km între Focșani și Adjud, tot pe A7, în scenariul realist-optimist. Este cert că pe A0 nu se mai deschide nimic și nici DEx6 Galați-Brăila, în 2025 cei de la UMB livrând mult sub așteptări, în ciuda promisiunilor proprii cât și ale oficialilor din CNAIR și minister. Autostrăzile și drumurile expres aflate în exploatare ating borna 1367,3 km, din care 97,4 au fost dați în folosință în 2025. Vestea cea mai bună este că în 2026 rețeaua din afara arcului carpatic va prinde cu adevărat formă, verigile lipsă de pe A0 din jurul Bucureștiului și A7 până la Pașcani având șanse mari să devină istorie.”
Săptămâna trecută, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, lăuda mobilizarea bună de pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii Focșani-Bacău și spunea că stadiul fizic pe întreg șantierul a ajuns la 90%.
“Sectorul de 17 km (până la Adjud), pe care dorim să deschidem circulația anul acesta, a ajuns la un progres de aproximativ 95%.În funcție de condițiile meteorologice și de ritmul de lucru din șantier, circulația va putea fi deschisă pe circa 17 km din acest lot până la Adjud. Anul viitor, după finalizarea lucrărilor și pe celelalte sectoare ale A7, se va putea circula pe aproximativ 375 km de autostradă de la București la Pașcani (A3 și A7).”. a mai precizat șeful CNAIR.
Valoarea contractului pentru construcția acestui lot este de 2,48 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea esre asigurată prin PNRR.

Sursa foto: captură video