Linia 5 de tramvai din Capitală va intra în probe la începutul lunii decembrie pentru redeschiderea circulației, a anunțat administratorul firmei constructoare. Marian Mândrilă, administrator Mari – Vila, a declarat în emisiunea “Drumurile noastre”, de la B1 TV că, în aceste condiții, circulația cu pasageri va fi deschisă până la finele lunii decembrie.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Marian Mândrilă: Noi acum suntem în faza în care facem refugiile, pentru că și la alea am stat o grămadă până s-a dat soluția. Ele vor fi, erau prevăzute cu asfalt, acum se pune granit pe ele, se pun plăci cu senzori pentru nevăzători și așa mai departe. Lucrăm la ele și în două zile le terminăm, pentru că acum două săptămâni s-a hotărât să le facem așa. Adăposturile de calători.. S-a pus unul de probă, pe care l-am adus de tocmai din China. Înțeleg că primarul interimar intenționează să facă probe la începutul lui decembrie, peste câteva zile să facem probe cu el, și la urmă să se hotărăscă când dă și cu pasageri drumul. În aproximativ o săptămână, o săptamână și ceva vom face probe.
Moderator: Deci în mod normal, până la finalul acestui an, va circula tramvaiul pe linia corporatiștilor?
Marian Mândrilă: Așa se pare. Și cred că nu mai se întoarce nimic pentru că noi facem pregătirile, curățăm linia și așa mai departe.”
Marian Mândrilă a mai spus că lucrările ar fi fost gata încă din primăvara acestui an, dacă primăria ar fi asigurat finanțarea pentru acest șantier.
“Tramvaiul trebuia să circule și ar fi circulat. Eu așa am promis președintelui țării (Nicușor Dan – n.r.) din momentul ăsta când am început lucrarea la linia 5. Am promis și există dovezi. Am promis, era conferința de presă, și am promis că linia se va termina în termenul care era stabilit, adică un an de zile, din februarie până în februarie anul ăsta. Și am spus următorul lucru, că dacă domnul primar general, și l-am bătut pe umăr, nu asigură tot ce trebuie, atunci nu se va face și vinovatul este el însuși. Din păcate așa s-a întâmplat, dar mă rog, au fost și o grămadă de chestii de finanțare, în primul rând. Apoi s-au schimbat soluții pe parcursul execuției. Nu a avut finanțare. Primăria și astăzi, când vorbesc cu primarul general interimar, recunoaște că au fost întâlniri foarte, foarte mari de finanțare și de soluții.”, a declarat Mândrilă.
La mijlocul lunii octombrie, primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a declarat că în luna decembrie va fi repusă în funcţiune linia 5 de tramvai. Bujduveanu a fost întrebat atunci de ce nu s-a dat drumul la linia 5.
“Mai multe motive administrative există. (…) Acela va fi tramvaiul corporatiştilor. (…) Staţiile STB pentru adăposturi vor veni în luna decembrie şi în luna decembrie îl vom pune în funcţiune. Nu poţi să-l pui în funcţiune fără să ai peroane. El este în proporţie de 99% finalizat, e pusă tensiunea, tramvaiul poate circula, dar pentru călători, pentru riscul călătorilor, aşteptăm staţiile care au fost comandate”, a spus primarul interimar al Capitalei la Digi 24.
El a menţionat că acesta este un proiect la care ţine foarte mult şi că l-a început în urmă cu patru ani.
Context
Linia 5, care leagă zona de Nord de centrul Capitalei, este considerată una dintre cele mai importante din București. Este primul șantier deschis în cadrul proiectului amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală.
Lucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai din București au început în februarie 2024, având inițial ca termen de finalizare martie 2025. Proiectul, desfășurat pe un tronson de 4,25 km între Podul Băneasa și Bd. Ștefan cel Mare, include înlocuirea șinelor vechi cu unele noi, modernizarea a 17 peroane, adaptate pentru tramvaiele Imperio, plus construirea unui peron suplimentar, dar lucrări concomitente din ambele capete dinspre Șoseaua Ștefan cel Mare spre Str. Barbu Văcărescu și dinspre Podul Băneasa spre Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu.
Până la sfârșitul lunii februarie 2025, lucrările erau finalizate în proporție de aproximativ 50%, inclusiv demontarea, săpăturile și montarea stâlpilor de tensiune.
Anul trecut, constructorul Mari Vila-Com SRL a notificat Primăria Capitalei că nu poate continua lucrările din cauza neplății facturilor restante, iar după ce au fost plătite, cu întârziere, șantierul și-a putut continua activitatea.
Valoarea totală a contractului este de 160 milioane lei (TVA inclus).

Foto: Facebook/ Societatea de Transport București – STB SA