Guvernul a selectat cele trei persoane care vor conduce AMEPIP, super-agenția care controlează modul în care funcționează companiile cu capital de stat, adică firme cu cifre de afaceri însumate de sute de milioane de euro. România salvează așadar 330 de milioane de euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cei trei selectați, în ordinea punctajului obținut, sunt: Anişoara Ulceluse-Pîrvan ca președinte al instituției și Oana Petrescu și Nicolae Bogdan Codruț Stănescu ca vicepreședinți.

Anişoara Ulcelușe-Pîrvan a lucrat atât în mediul privat, cât și în zona instituțională europeană. Ea este în prezent Head of Unit/ Şef de Unitate la ERCEA – European Research Council Executive Agency, membru al echipei de management al agenției timp de 11 ani (fiind primul șef de unitate român), Oficial al Uniunii Europene/DG RTD delegat la ERCEA (ianuarie 2014 – decembrie 2025). În ianuarie 2026 ea urma să se retragă din funcție prin pensionare potrivit regulamentului statutar. Anterior a fost șef de Unitate M2 – Procese de afaceri şi simplificare – Oficial al Uniunii Europene la Comisia Europeană, DG Research and Innovation (martie 2012 – ianuarie 2014). Anterior, a lucrat în mediul privat, fiind scurtă o perioadă Chief Finance Officer pentru România și Moldova al Anchor Grup SA, făcând managementul operațiunilor pentru Mall Vitan și Plaza Romania plus investiții și dezvoltări imobiliare (octombrie 2011 – martie 2012). Anterior a fost Chief Finance Officer al Zentiva SA România – parte a grupului Sanofi-Aventis și Group Head of Internal Control Sanofi-Aventis (martie 2009 – octombrie 2011). De asemenea, a ocupat poziția de Chief Operating Officer & Chief Finance Officer pentru Deloitte România și Regiunea Balcani (ianuarie 2008 – martie 2009). A mai fost Head of Finance & Accounting pentru România și Moldova la Metro Cash & Carry România (decembrie 2006 – ianuarie 2008), dar și Chief Financial Officer/Director Financiar al Ringier România (aprilie 2005 – decembrie 2006). Între noiembrie 1999 și aprilie 2005 a fost Director Financiar și de Resurse Umane al Oracle România. Anterior, a mai fost manager financiar, HR și Administraţie la Glaxo-Wellcome România (aprilie 1995 – noiembrie 1999), a lucrat la Departamentul Piețe Financiare la Institutul Național de Cercetări Economice/ICRISI (1990-1995), a fost cadru didactic asociat/Asistent la Facultatea de Relații Economice Internaționale și a fost economist financiar-contabilitate la Energoreparații Bucureşti (1983 – 1990).

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Anișoara Ulcelușe-Pîrvan este penultima din dreapta pozei (încercuită cu roșu).

Anișoara Ulcelușe Pîrvan
Sursa foto: European Research Council

Educaţie şi formare:

  • 1998-2005 – Program ACCA, Glasgow, UK – Certificat profesional în contabilitate (Professional Certificate in Accounting, stage 2)
  • 1995-2003 – Academia de Studii Economice, Bucureşti – Doctorat în Finanțe (Ph.D. in
    Finance)
  • Sept – dec 1994 – Ecole d’Hautes Etudes Commerciales, Paris – Program de finanţe internaționale (Filiere Finance Internationale Programme, H.E.C.)
  • 1993-1994 – Universita Bocconi, Milano – Master în Administrarea Afacerilor (MВА)
  • 1979-1984 – Academia de Studii Economice, Bucureşti – Diplomă în Administrarea Afacerilor şi Comert

Ca programe de instruire, ea numește: Akademie Schloss Krickenbeck, Germania – Program de Leadership Eficient (iunie 2007), Talking Trade, Paris, Franța – Comunicare de Impact (iulie 2004), Management Center Europe, Bruxelles, Belgia – Program de Management de echipe, leadership si management de personal (septembrie 2002).

Oana Petrescu a lucrat în mediul privat de-a lungul carierei. Ea este cunoscută în special pentru că a ocupat funcția de director general al operatorului aerian românesc low-cost Blue Air – între timp în faliment -, ea lucrând în companie încă din 2018. În ultimii șapte ani a fost manager interimar/manager de redresare pentru o serie de întreprinderi românești, fie direct, prin compania sa Lister Studio SRL, fie în calitate de reprezentant al Alvarez & Marsal LLP. Ea a mai lucrat ca partener, șef al departamentului de consultanță din România, la Deloitte Europa Centrală (București, Viena, Praga, Varșovia și Budapesta) între 2012 și 2017. A mai fost COO – Chief Operating Officer la Banca Comercială Română între 2006 și 2012. A fost partener și al Ernst & Young (EY) în perioada 2002 –  2006, iar anterior a evoluat de la auditor la partener, șef al Grupului de servicii financiare pentru Arthur Andersen (AA) Romania. A mai fost manager de formare și marketing pentru Bull Europe/ România (1994 – 1995), Responsabil de zonă, Divizia Investiții și participații în capitaluri proprii la Banca Română pentru Comerț Exterior (BRCE) între 1992 și 1993 și manager de proiect la UNESCO (București, Timișoara, Iași) între 1990 și 1992.

Oana-Petrescu
Sursa foto: Liberty Steel

Ea are și experiență neexecutivă:

  • 2017 – 2023 Turnaround Management Association, membru al consiliului de administrație.
  • 2020 – 2022 First Bank S.A, membru independent al consiliului de administrație și președinte al comitetului de audit.
  • 2019 – 2022 Președinte al consiliului de administrație al Blue Air Aviation S.A.
  • 2018 – 2020 Președinte al Consiliului de Administrație al Polisano Pharmaceuticals S.A.
  • 2016 – 2017 Deloitte Tehnologie SRL, administrator.
  • 2012 – 2017 Deloitte Tax SRL, coadministrator. 2007 – 2017 Membru al Consiliului de Administrație al Junior Achievement Romania (ONG).
  • 2009 – 2012 Membru al Consiliului de Administrație al Asociației Bancare Române (asociație de profil).
  • 2010 – 2012 Lider al Comitetului pentru Inițiative de Furnizare a Serviciilor al Erste Group AG.
  • 2008 – 2010 Membru al Consiliului Comitetului pentru Inițiative Strategice de Eficiență al Erste Group.
  • 2009 – 2012 Membru sau președinte al Consiliului de administrație al mai multor filiale ale BCR, Erste Group AG sau Vienna Insurance Group AG: – BCR Procesare SRL, președinte CA; – BCR Banca pentru Locuințe SA, președinte CA; – BCR Pensii SA, membru CA; – Good.bee tranzactii mobile SA, membru CA; – BCR Asigurări de Viața SA, președinte CA; – BCR Asigurari SA, membru CA
  • 2006 – 2009 Membru al Consiliului de Administrație al sIT Solutions, Viena (companie IT a Erste Group AG).
  • 2006 – 2009 Membru al Consiliului de Administrație al Bucharest Financial Plaza SA (în lichidare)
  • 2006 – 2008 Membru al Grupului de lucru al Federației Europene a Contabililor (FEE).
  • 1992 – 1999 Profesor asistent și, începând cu 2020, profesor asociat la Academia de Studii Economice din București („ASE”) pentru o serie de discipline legate de piețele bancare și financiare.

În ceea ce privește studiile, Oana Petrescu este absolvent în finanțe, asigurări și piețe de capital la Academia de Studii Economice din București (1987 – 1992), are Studii postuniversitare internaționale (DESS/ MBA) în finanțe și bancar european la Universitatea de Științe Sociale (USS), Toulouse (1992 – 1993), are un doctorat (Ph.D) în economie la Academia de Studii Economice, București (1993 – 1998), este contabil public autorizat de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România („CECCAR”) (1999), profesionist certificat în redresare de către Asociația Europeană a Profesioniștilor Certificați în Redresare („EACTP”) (2022) și Consilier certificat în planificarea ieșirii la Institutul de Planificare a Ieșirii („EPI”) (2024).

Nicolae Bogdan Codruț Stănescu a lucrat în principal la stat de-a lungul carierei, în administrație publică, în companii de stat sau în instituţii publice independente. El a fost până în prezent consultant strategie în cadrul Cancelariei BNR (iulie 2016-prezent), iar anterior a fost director al mai multor direcții din Ministerul Energiei (ianuarie 2015 – iulie 2016), expert divizia achiziții la Nuclearelectrica (septembrie 2013 – septembrie 2014), consilier personal al ministrului Economiei în mandatele lui Andrei Gerea, Constantin Niță și Mihai Tudose (octombrie 2010 – ianuarie 2015), Consilier al unui viceguvernator BNR (iunie 2010 – octombrie 2013), director, expert juridic și apoi director juridic la AVAS – Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (septembrie 2004 – mai 2010), expert jurist și apoi director juridic la APAPS (fost FPS) Bucureşti (iulie 2000 – septembrie 2004), iar anterior expert jurist la FPS-Filiala Teritorială Galați și la Direcția Teritorială Galați (septembrie 1998 – iulie 2000) și consilier juridic la Direcţia Regională a Vămilor Galați (februarie 1997 – septembrie 1998).

Nicolae Bogdan Codruț Stănescu
Sursa foto: Dreamstime

El listează în CV și experiență în administrarea societăților comerciale:

  • 2002-2003 Administrator Special la S.C. Dunasi S.A. Galatți;
  • 2002-2003 Administrator Special al S.C. Fortus S.A. laşi;
  • 2007 Membru în Consiliul de Administrație al S.C. Enel Energie S.A.;
  • 2007-2008 Membru în Consiliul deAdministraţie la S.C. Distrigaz Sud Servicii S.A.;
  • Nov. 2013-Apr 2014 Preşedintele Consiliului de Îndrumare şi Supraveghere al Autorității pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS);
  • Sept 2015-Apr 2016 Administrator Special al Complexului Energetic Hunedoara;
  • Apr. 2016-lan 2017 Preşedinte al Consiliului de Administrație la Complexul Energetic Hunedoara;
  • lan. 2014- lan. 2017 Administrator Special al S.C. Romplumb S.A. Baia Mare;
  • Apr. 2015-Apr. 2017 Membru în Consiliul de Administrație al S.N. Nuclearelectrica;
  • lul. 2015-lun 2016 Administrator Special al SC Hidroelectrica S.A.;
  • Aug. 2015-Mai 2016 Membru în Consiliul de Administrație al S.C. Rompetrol Rafinare S.A.;
  • Mai 2017- lul. 2017 Membru provizoriu în Consiliul de Administratie al Oil Terminal Constanţa;
  • Sept. 2017-Febr. 2018 Preşedinte al Consiliului de Administratie al Teletrans SA Bucureşti;
  • 2013-prezent Administrator Special la S.C. Arcadia 2000 S.A. Bucuresti;
  • Mar. 2013- mai 2023 Administrator Special al S.C. Oltchim S.A. Râmnicu Vâlcea;
  • Martie 2018-prezent-membru in Consiliul de Administrație al SC Rompetrol Rafinare SA;
  • Aprilie 2018-prezent-Preşedinte al Consiliului de Administraţie al FIGN Depogaz SRL Ploieşti;
  • August 2019-aprilie 2025 – Preşedinte Directorat al Societății pentru Administrarea Participatțiilor in Energie SA (SAPE SA).

Nicolae Bogdan Codruț Stănescu este inginer, absolvent al Facultății de Tehnologie de Procesare a Petrolului şi Petrochim la Universitatea „Petrol şi Gaze”, licențiat în ştiințe juridice la Facultatea de Drept de la Universitatea Hyperion Bucureşti, doctor în Drept la Facultatea de Drept de la Academia Alexandru loan Cuza. A făcut mai multe programe de master: „Drept Internațional Public” la Facultatea de Drept de la Academia de Poliție Alexandru I Cuza Bucureşti, ”Spațiul Public European” la Facultatea de Administrație Publică de la S.N.S.P.A. – Scoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, „Securitate şi Apărare Naţională” la Facultatea de Stat Major de la Universitatea Natională de Apărare – Carol 1, „Medierea conflictelor în Drept” la Universitatea Titu Maiorescu – Facultatea de Drept. Are o specializare în Securitate şi Apărare Natională la Institutul Diplomatic Român (curs 3 luni), în mediere bancară la Institutul Bancar Român (curs 3 zile), de unde are și Certificat European Bancar (curs 5 luni) și diplomă bancară, dar și o specializare în Protocol şi comunicare la Institutul Diplomatic Român (curs 5 luni), alături de Certificat în Public Leaders de la Harvard Kennedy School University.

Doi alți candidați au depus contestații, însă ele au fost respinse.

Miza AMEPIP – 330 de milioane de euro

Super-agenția AMEPIP urmează să controleze toate companiile de stat din România.

Selecția conducerii instituției trebuie să fie complet finalizată până pe 28 noiembrie, pentru ca România să poată primi 330 de milioane de euro din PNRR.

Economedia a dezvăluit în exclusivitate nereguli cu anterioarele două proceduri de selecție a conducerii instituției.

Prima procedură de selecție pentru conducerea AMEPIP s-a finalizat în decembrie 2023, dar în iulie 2024 cei trei și-au dat demisia după ce Economedia a dezvăluit că ei au fost aleși prin conflict de interese sau nu aveau experiența necesară.

Totodată, Economedia a dezvăluit nereguli și cu cea de-a doua procedură de selecție a conducerii instituției. Economedia scris în exclusivitate că, pe scurt, candidații fie nu au îndeplinit cerințele inițiale, fie criteriile de evaluare au fost relaxate, iar interviurile cu candidații finali au avut un grad scăzut de dificultate comparativ cu importanța funcțiilor.