O nouă linie de metrou va apărea în București. Primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, a semnat, joi, ordinul de începere a lucrărilor de extindere a magistralei de metrou M4: Gara de Nord – Gara Progresul, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Investim 3,5 miliarde de euro, peste 17 miliarde lei, fonduri europene nerambursabile, atrase de Sectorul 4, pentru a uni nordul şi sudul oraşului printr-o magistrală modernă, continuă şi predictibilă. Construim 14 staţii noi. De la Gara de Nord la Gara Progresul, iar acest culoar devine cea mai importantă axă de mobilitate a Capitalei”, a declarat Băluţă într-o conferinţă de presă organizată la staţia de metrou Tudor Arghezi.

El a adăugat că noul traseu va avea 11 kilometri şi va traversa cartierele Gara de Nord, Uranus, 13 Septembrie, Giurgiului şi Progresul. Adică va trece pe teritoriul Sectoarelor 1, 4 şi 5 şi al comunei Jilava din judeţul Ilfov

“Asigur cetăţenii că începerea acestor lucrări nu înseamnă că traficul va fi dat peste cap. Împreună cu cei de la Primăria Municipiului Bucureşti, Comisia Tehnică de Circulaţie, cu reprezentanţi ai Brigăzii rutiere şi împreună cu distribuitorii de utilităţi, vom găsi soluţii pentru ca traficul rutier şi pietonal să nu fie afectat”, spune acesta.

Potrivit lui Băluţă, extinderea magistralei M4 are şi un impact economic puternic și vor fi create 5.612 de locuri de muncă în etapa de execuţie şi 901 locuri permanente după finalizarea proiectului.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„În termeni de infrastructură, reţeaua de metrou creşte cu aproape 22%”, încheie el.

Asocierea turco-bulgară Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. – Trace Group Hold – GP Group JSC a fost câștigătoare la licitația pentru prima secțiune a Magistralei de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresu, iar săptâmâna trecută a fost anunțată posibilitatea semnării contractului de azi, conform informațiilor verificate de Economedia și relatate săptămâna trecută.

Sursele Economedia spuneau că autoritățile ar urma să semneze contractul cu Dogus – Trace, în contextul în care dacă ar astepta o eventuală decizie a Curții de Apel s-ar pierde finanțarea.

În august, Economedia a scris în exclusivitate că asocierea turco-bulgară Dogus – Trace a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru prima secțiune, Gara de Nord – Eroii Revoluției.

Însă constructorul turc Gulermak a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Compania a invocat acuze de fraudă aduse Trace și GP Group la nivel european, cercetate de procurori.

Conform informațiilor Economedia, contestația Gulermak a fost respinsă în totalitate.

Drept urmare, conform legii, autoritatea contractantă e obligată să semneze contractul.

Nu este exclus însă ca turcii de la Gulermak să conteste decizia CNSC și la Curtea de Apel București.

Primăria Sectorului 4 a atribuit la final de august contractele pentru proiectarea și execuția celor două secțiuni ale Magistralei de metrou Gara de Nord – Gara Progresu, diametrala Nord – Sud a Bucureștiului. M4 Gara de Nord – Gara Progresu include 14 stații, valoarea celor două contracte fiind de peste 2 miliarde de euro.

Pentru cea de-a doua secțiune, de la Eroii Revoluției la Gara Progresul, contractul a fost câștigat de o asociere condusă de compania românească Erbașu (Construcții Erbașu SA – Concelex – Bogart).

La lansarea licitației pentru M4, primarul Daniel Băluță anunța obținerea unei finanțări europene nerambursabile integrale pentru contract:

„E o activitate complexă, de proiectare pentru că sunt 14 stații. Am depus solicitarea de finanțare, estimăm între 30 și 40 de zile să semnăm contractul de finanțare de 2,5 miliarde euro, poate e cea mai mai mare investiție din București din ultimii ani, iar gradul de finanțare este de 100 %”, afirma Daniel Băluță.

Termenul de execuție pentru cele 14 stații este de 60 de luni. Câștigătorul/câștigătorii acestei proceduri va/vor avea la dispoziție un termen de opt luni pentru derularea primei faze de proiectare, astfel încât construcția efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, într-un interval de maximum 60 de luni, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât și cele de construire. Potrivit studiilor de specialitate deja întocmite, traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 11 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov. Astfel, trenul de metrou va pleca de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, va parcurge intersecția cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, va trece prin fața Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, pe Șoseaua Viilor. Va ajunge în intersecția de la Eroii Revoluției, va continua pe Șoseaua Giurgiului, iar la intersecția cu strada Bercenarului, va urma strada care duce la Gara Progresul și va ajunge cu ultima stație în fața Gării Progresul. De aici, trenul se va retrage într-un depou nou și modern, ce va fi deservit de o parcare park&ride, arată Primăria Sectorului 4.