Compania chineză CATL ar trebui să înceapă producția în serie la fabrica sa de baterii din Debrecen, Ungaria, în martie sau aprilie anul viitor, scrie Electrive. Potrivit lui Matt Shen, directorul general responsabil pentru operațiunile europene, momentul exact depinde încă de obținerea autorizațiilor necesare.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
După cum a declarat Shen pentru mass-media maghiară, asamblarea modulelor în Debrecen a început deja în 2024, iar până în prezent, fabrica locală a produs 30.000 de module pentru vehicule electrice. Cu toate acestea, aceste module conțin încă celule de baterii furnizate de alte fabrici CATL, deoarece producția proprie de celule a companiei în Ungaria nu este încă operațională, deși se află „în linie dreaptă”, potrivit lui Shen.
Liniile de producție sunt instalate în mod continuu pentru a permite începerea producției în serie cât mai curând posibil, a adăugat Shen. Pentru a realiza acest lucru, forța de muncă actuală de 1.000 de angajați va fi mărită la 1.500 în primul trimestru al anului viitor.
În Debrecen, CATL intenționează să producă o „baterie concepută pentru piața europeană”, care se așteaptă să permită o autonomie de peste 750 de kilometri, potrivit lui Shen. Deși producătorul chinez nu a specificat care clienți vor primi aceste celule, când fabrica de baterii a fost anunțată în 2022, Mercedes-Benz a fost numit ca un client important pentru uzină. Mercedes CLA, construit în Rastatt, în Germania, atinge o autonomie de peste 750 de kilometri, iar pe platforma MMA, noul model GLB cu tehnologie EQ va fi, de asemenea, prezentat luni – la fel ca predecesorul său, EQB, care este fabricat în Kecskemét, Ungaria.
Una dintre aprobările în așteptare este autorizația de mediu. CATL a depus a treia versiune a cererii sale pentru fabrica din Debrecen în acest an, așa cum a explicat Balázs Szilágyi, șeful departamentului de relații publice al CATL Ungaria, în cadrul conferinței de presă. „Față de versiunea anterioară, cantitatea totală de emisii a fost redusă cu 43 %, iar consumul de apă potabilă și energie în procesul de producție a fost redus cu o treime”, a declarat Szilágyi.
În prezent, fabrica nu este încă conectată la rețeaua locală de alimentare cu apă, dar se preconizează că acest lucru va fi finalizat în primăvară. Până atunci, se utilizează un amestec de apă de ploaie și apă din Tisza, un afluent al Dunării. Ulterior, acesta va fi înlocuit cu o combinație de „apă de suprafață” și apă uzată tratată.

Sursa foto: Costfoto / ddp USA / Profimedia