Meta a anunțat vineri că a încheiat mai multe acorduri comerciale privind datele pentru inteligență artificială cu publicații de presă de la USA Today, People Inc., CNN, Fox News, The Daily Caller, Washington Examiner și Le Monde, potrivit Axios.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Meta renunțase la compensarea companiilor de presă în urmă cu câțiva ani, dar a reluat plățile pentru conținutul editorial pe măsură ce investește mai mult în instrumentele sale de tip chat cu inteligență artificială, care necesită acces în timp real la știri verificate. Noile acorduri permit Meta să acceseze conținutul partenerilor săi pentru a oferi răspunsuri în timp real la întrebările utilizatorilor despre știri și evenimente curente în chatbotul său Meta AI.
La fel ca acordul anunțat anterior cu Reuters, noile înțelegeri sunt contracte pe mai mulți ani, în cadrul cărora editorii sunt compensați pentru utilizarea conținutului lor. Noile acorduri au scopul de a oferi utilizatorilor o gamă mai largă de conținut verificat, care acoperă știri globale, divertisment și lifestyle. În timp, compania intenționează să adauge mai mulți parteneri din presa de știri și mai multe subiecte, extinzând în același timp noile funcții pentru utilizatorii care doresc acces la informații în timp real.
Astfel, chatbotul AI al Meta este integrat în funcțiile de căutare și de mesagerie de pe Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger. Atunci când utilizatorii adresează chatbotului AI al Meta o întrebare care necesită un răspuns bazat pe știri în timp real, ei vor primi nu doar informații despre sursa din care Meta AI a extras răspunsurile, ci chatbotul va oferi și linkuri către articolele de pe site-urile editorilor.
Este de remarcat faptul că Meta colaborează cu organizații de presă conservatoare, precum Fox News, The Daily Caller și Washington Examiner, având în vedere istoricul complicat al companiei în luarea deciziilor privind parteneriatele cu presa.
În 2016, Facebook a fost acuzată că ar fi cenzurat articolele conservatoare în funcția sa de subiecte în tendințe. Acea acuzație, pe care compania a negat-o, a declanșat ani de scrutin din partea republicanilor, care au susținut că gigantul tech este părtinitor împotriva vocilor conservatoare. Atunci când compania a lansat fila News în 2019, aceasta a inclus surse conservatoare, precum Breitbart.
Utilizatorii pot încă distribui știri pe produsele non-AI ale Meta, însă platformele sale, în special Facebook, nu mai sunt concepute ca hub-uri pentru distribuirea articolelor de presă. În schimb, acestea s-au orientat către promovarea conținutului video viral. Facebook a închis fila News în SUA în 2024 și a pus capăt programului său profitabil de plăți către editorii de presă în 2022.

Sursa: Dreamstime