Propunerea Bruxellesului de a renunța la termenul-limită din 2035 pentru o tranziție totală către vehicule electrice le oferă producătorilor auto tradiționali din Europa mai mult timp pentru a vinde vehicule hibride, însă, pe termen lung, vehiculele electrice rămân viitorul, au declarat unii analiști și experți, potrivit Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Marți, Comisia Europeană a publicat planuri de a renunța la o interdicție efectivă din 2035 asupra mașinilor cu motoare cu combustie internă, după presiuni din partea sectorului auto din regiune, ajutându-i să concureze mai bine cu rivalii chinezi care se mișcă rapid.
Hibridele plug-in, vehiculele electrice cu autonomie extinsă, care folosesc un mic motor cu combustie pentru a reîncărca bateria, și chiar motoarele convenționale ar rămâne legale și după 2035.
Bruxellesul a propus și o nouă categorie de vehicule electrice mici, cu credite suplimentare pentru modelele construite în Europa, concesii despre care analiștii din industrie spun că oferă mare parte din ceea ce producătorii auto au cerut prin lobby.
„Comisia a permis industriei auto europene să facă alegeri și să aibă o șansă de a concura”, spune Phil Dunne, director general la firma de consultanță Grant Thornton Stax.
„Sperăm că acest lucru va permite industriei europene să recupereze decalajul față de chinezi” cu vehicule electrice competitive din punct de vedere al costurilor, a adăugat el.
Mărcile premium precum Mercedes și BMW vor avea mai mult timp pentru a vinde hibride plug-in înainte de a comercializa exclusiv vehicule complet electrice.
Având o gamă largă de modele mai mici, precum Fiat 500 și Clio, Stellantis și Renault ar trebui să beneficieze de noua categorie subvenționată de vehicule electrice mici pentru locuitorii orașelor de pe continent.
Poziția UE este foarte diferită de cea a Statelor Unite, unde președintele Donald Trump a retras sprijinul pentru vehiculele electrice.

Sursa: Dreamstime