Propunerea Bruxellesului de a renunța la termenul-limită din 2035 pentru o tranziție totală către vehicule electrice le oferă producătorilor auto tradiționali din Europa mai mult timp pentru a vinde vehicule hibride, însă, pe termen lung, vehiculele electrice rămân viitorul, au declarat unii analiști și experți, potrivit Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Marți, Comisia Europeană a publicat planuri de a renunța la o interdicție efectivă din 2035 asupra mașinilor cu motoare cu combustie internă, după presiuni din partea sectorului auto din regiune, ajutându-i să concureze mai bine cu rivalii chinezi care se mișcă rapid.

Hibridele plug-in, vehiculele electrice cu autonomie extinsă, care folosesc un mic motor cu combustie pentru a reîncărca bateria, și chiar motoarele convenționale ar rămâne legale și după 2035.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Bruxellesul a propus și o nouă categorie de vehicule electrice mici, cu credite suplimentare pentru modelele construite în Europa, concesii despre care analiștii din industrie spun că oferă mare parte din ceea ce producătorii auto au cerut prin lobby.

„Comisia a permis industriei auto europene să facă alegeri și să aibă o șansă de a concura”, spune Phil Dunne, director general la firma de consultanță Grant Thornton Stax.

„Sperăm că acest lucru va permite industriei europene să recupereze decalajul față de chinezi” cu vehicule electrice competitive din punct de vedere al costurilor, a adăugat el.

Mărcile premium precum Mercedes și BMW vor avea mai mult timp pentru a vinde hibride plug-in înainte de a comercializa exclusiv vehicule complet electrice.

Având o gamă largă de modele mai mici, precum Fiat 500 și Clio, Stellantis și Renault ar trebui să beneficieze de noua categorie subvenționată de vehicule electrice mici pentru locuitorii orașelor de pe continent.

Poziția UE este foarte diferită de cea a Statelor Unite, unde președintele Donald Trump a retras sprijinul pentru vehiculele electrice.