În sezonul sărbătorilor din 2025, industria băuturilor alcoolice și a berii din SUA se află într-o criză serioasă. O combinație de schimbări în obiceiurile consumatorilor și politici comerciale volatile a declanșat un val de falimente și opriri ale producției în toată țara, transmite publicația USA Today.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Americanii beau semnificativ mai puțin decât în anii precedenți. Potrivit Gallup, doar 54% dintre adulții americani consumă acum alcool, un nivel record în scădere față de 62% în 2023. Cei care consumă alcool beau în medie doar 2,8 băuturi pe săptămână, cel mai scăzut nivel din 1996. Această tendință, determinată de conștientizarea importanței sănătății și de bugetele mai restrânse, a lovit puternic distileriile tradiționale și a alimentat în același timp un boom al alternativelor fără alcool.
„Schimbarea comportamentului consumatorilor, raționalizarea comercianților cu amănuntul, creșterea costurilor din cauza inflației și a tarifelor… au agravat dificultățile în 2025”, a remarcat Matt Gacioch de la Brewers Association.
Problemele industriei sunt agravate de tensiunile internaționale. Volumul exporturilor a scăzut cu 9% în al doilea trimestru al anului 2025, în mare parte din cauza tensiunilor comerciale care au deteriorat relațiile cu piețe-cheie precum Canada. Aceste presiuni au dus la o serie de falimente pentru branduri iconice precum A.M. Scott, Devils River, Rogue Ales & Spirits și Iron Hill Brewery. Cel mai notabil, Jim Beam a anunțat o pauză pe termen nedeterminat la distileria sa principală din Kentucky, începând din ianuarie 2026.
Mărcile americane sunt boicotate de consumatori
Comentând închiderile legate de strategia de comerț americană, omul de afaceri canadian Kevin O’Leary a declarat: „Nu este vorba de piață, ci de politica care stă în calea bunului simț.”
În contextul în care închiderile de fabrici de bere depășesc deschiderile pentru al doilea an consecutiv, președintele DISCUS, Chris Swonger, a avertizat cu privire la „îngrijorarea crescândă” că unii consumatori internaționali se îndepărtează complet de mărcile americane.
Confruntați cu aceste dificultăți, mulți producători sunt obligați să își ajusteze radical modelele de afaceri doar pentru a supraviețui.

Sursa foto: Noam Galai / Getty images / Profimedia