Arabia Saudită şi-a menţinut poziţia de cel mai mare furnizor de ţiţei al Chinei în octombrie, pentru a 11-a lună consecutiv, cu volume în creştere cu 19,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele vamale, potrivit agenției Reuters, citată de news.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Sosirile de petrol din Arabia Saudită au totalizat 7,1 milioane de tone, sau 1,67 milioane de barili pe zi (bpd), arată datele Administraţiei Generale a Vămilor, o cantitate mai mare cu 19,5% faţă de cea de 1,4 milioane bpd în urmă cu un an şi 1,94 milioane bpd în septembrie.

Fluxurile din Rusia, inclusiv petrolul livrat prin conducte, au crescut cu 1,3% faţă de intervalul similar din 2020, până la 6,6 milioane de tone luna trecută, sau 1,56 milioane de barili pe zi.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

În septembrie, Rusia a livrat Chinei 1,49 milioane bpd de petrol.

Creşterea livrărilor ruseşti, în principal a petrolului ESPO, a urmat eliberării de către China a unor noi cote de import în august şi octombrie, care a permis fabricilor independente să mărească achiziţiile acestei mărci.

Totuşi, importurile totale de ţiţei ale Chinei au scăzut în octombrie la cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani, pe fondul plafonului impus de Beijing importurilor rafinăriilor independente.

Livrările din Brazilia au scăzut cu 53,2% faţă de anul precedent, în timp ce cele din Statele Unite au scăzut cu 91,8%.

Reuters a relatat că importurile Chinei de petrol iranian s-au menţinut la peste jumătate de milion de barili pe zi, în medie, între lunile august şi octombrie, deoarece cumpărătorii consideră că obţinerea ţiţeiului la preţuri ieftine depăşeşte orice riscuri legate de încălcarea sancţiunilor americane.

Majoritatea livrărilor de petrol iranian au fost transferate ca exporturi din Oman, Emiratele Arabe Unite şi Malaezia, afectând livrările concurente din Brazilia şi Africa de Vest.

Datele oficiale au arătat în mod constant că China a importat zero petrol din Iran sau Venezuela de la începutul anului 2021, companiile petroliere naţionale fiind îngrijorate de sancţiunile SUA.