Record de nave care au trecut prin Canalul Suez în 2021, în ciuda efectelor pandemiei de coronavirus și crizei „Ever Given”

Canal Suez Sursa foto: Pixabay

Mai multe nave au trecut prin Canalul Suez în 2021 decât în oricare alt an, în pofida efectelor pandemiei de coronavirus şi a faptului că această rută navigabilă a fost blocată de eşuarea navei port-container „Ever Given”, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

La finele lunii martie, nava „Ever Given” a eşuat pe diagonala canalului Suez, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând una dintre cele mai aglomerate rute de navigaţie ale lumii. Nava „Ever Given” a fost repusă pe linia de plutire, în data de 29 martie, însă blocarea Canalului Suez a perturbat unele lanţuri mondiale de aprovizionare, în condiţiile în care fluxurile mondiale de transport erau oricum afectate de pandemia COVID-19.

Prin canalul Suez tranzitează circa 30% din traficul maritim mondial de transport containere şi circa 12% din comerţul global de bunuri.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Canalul Suez a generat venituri de 6,3 miliarde de dolari după ce 20.694 de nave au trecut prin acest canal în 2021, a declarat duminică preşedintele Autorităţii Canalului Suez (SCA), Osama Rabie într-un interviul pentru Bloomberg.

Potrivit acestuia volumul mărfurilor care vor traversa Canalul Suez va continua să crească în 2022, în pofida faptului că în luna februarie tarifele pentru traversarea canalului vor fi majorate cu 6%, deoarece constructorii maritimi construiesc mai multe nave.

Cargourile care transportă gaze lichefiate vor fi scutite de majorarea tarifelor de tranzit. De asemenea, navele care utilizează combustibili care îndeplinesc standardele de emisii ale Naţiunilor Unite ar putea beneficia şi ele de o reducere, chiar dacă aceste planuri nu au fost încă finalizate, a spus Osama Rabie.

Un proiect care vizează extinderea şi adâncirea Canalului Suez este în prezent în derulare şi este aşteptat să fie finalizat până în luna iulie 2023, ceea ce va permite creşterea cu 28% a numărului de vase care vor putea utiliza acest canal, a informat preşedintele Autorităţii Canalului Suez (SCA). “Proiectul va fi finalizat în 24 de luni. Am început în iulie 2021 şi, cu voia Domnului, vor termina în luna iulie 2023”, a spus Osama Rabie.

Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. În 2020, au trecut prin această cale maritimă aproape 19.000 de nave, adică o medie de 51,5 nave în fiecare zi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: