Spania a luat măsuri pentru a reglementa promovarea criptoactivelor, inclusiv de către influencerii de pe reţelele sociale, însărcinând autoritatea de reglementare a pieţei de valori să autorizeze campanii de masă şi să se asigure că investitorii sunt conştienţi de riscuri, transmite agenția Reuters, citată de news.ro.
Dezvoltarea rapidă a criptomonedelor şi a activelor digitale legate de monedele tradiţionale a atras atenţia autorităţilor de reglementare din întreaga lume, care se tem că ar putea pune sistemul financiar în pericol dacă nu sunt monitorizate.
Guvernul spaniol a declarat în buletinul său oficial că agenţii de publicitate şi companiile care comercializează criptoactive vor trebui să informeze autoritatea de supraveghere CNMV cu cel puţin 10 zile înainte despre conţinutul campaniilor care vizează mai mult de 100.000 de persoane.
Noile reglementări vor intra în vigoare de la jumătatea lunii februarie şi vor permite CNMV să monitorizeze în mod specific publicitatea pentru toate tipurile de criptoactive şi să includă avertismente despre riscurile implicate de o astfel de investiţie.
Regulile se aplică şi furnizorilor de servicii de criptoactive atunci când îşi promovează activităţile şi oricăror persoane care îşi fac publicitate pe cont propriu sau în numele unor terţi. Printre aceştia se numără influencerii cu peste 100.000 de abonaţi care sunt plătiţi pentru a face reclamă şi a promova criptoactive, a spus CNMV într-un comunicat, adăugând că aceştia vor trebui să notifice în prealabil autoritatea de reglementare despre postările promoţionale şi să avertizeze în privinţa riscurilor.
În noiembrie, CNMV l-a criticat pe starul fotbalului Andres Iniesta după ce a promovat platforma de tranzacţionare a criptomonedelor Binance pe conturile sale de Twitter şi Instagram, spunându-i că ar trebui să fie bine informat despre criptomonede înainte de a face orice investiţie în acestea sau de a recomanda altora să facă acest lucru.
Criptomonedele precum bitcoin s-au confruntat cu o volatilitate ridicată a preţurilor, însoţită de o creştere semnificativă a publicităţii agresive pentru a atrage investitori.