Pandemia de Covid a adus schimbări în modul în care oamenii mănâncă. Din cauza opțiunilor reduse și accesului limitat la restaurante, tot mai mulți oameni înlocuiesc mâncărurile tradiționale cu gustări. Un studiu realizat anual de gigantul american al industriei snack-urilor Mondelez împreună cu The Harris Poll și Next Atlas arată că în 2021 85% dintre cei intervievați consumau în fiecare zi o gustare ca să-și potolească foamea și una pentru a se răsfăța.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit studiului, generația Z (persoanele născute între 1997 și 2021) sunt mai predispuse să mănânce gustări pentru a atenua anxietatea (86%, față de 76% în total) și plictiseala (79%, față de 69% în total), în timp ce milenialii (persoanele născute între 1981-1996) sunt generația cea mai predispusă să consume gustări pentru a-și satisface nevoile nutriționale (85%, față de 78% în total). Generația X (persoanele născute între 1965 și 1980 citează confortul ca fiind motivul principal pentru a consuma snack-uri (85%, față de 82% în total), arată un comentariu eToro.

Există, de asemenea, o tranziție de la mesele tradiționale la snack-uri, 62% dintre persoanele intervievate declarând că au înlocuit cel puțin o masă cu o gustare. Această cifră este chiar mai mare în rândul generației Z – 75%. În timp ce șapte din 10 consumatori declară că mănâncă gustări în loc de mic dejun, doar aproximativ jumătate fac acest lucru seara (52%). Pe de altă parte, puțin sub jumătate (49%) dintre consumatori mănâncă gustări ca să se răsfețe dimineața, în timp ce 62% se rasfață seara.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Motivele pentru înlocuirea meselor cu gustări sunt complexe, 91% declarând că mănâncă gustări pentru că sunt mai convenabile, 90% pentru că sunt proaspete, 85% le văd ca pe niște indulgențe, 84% pentru că sunt sănătoase.

Ce tipuri de gustări sunt preferate? 76% dintre persoanele care mănâncă snack-uri de două sau mai multe ori pe săptămână consumă biscuiți dulci, 74% preferă ciocolata, 69% biscuiți sărați, 66% chipsuri și 56% batoane diverse. Când vine vorba de ciocolată, 74% dintre persoanele intervievate spun că nu își pot imagina o lume fără ea.

Această tendință de tranziție către consumul de snack-uri a fost determinată în mare parte de social media. Mai mult de jumătate dintre consumatorii la nivel mondial spun că social media i-a inspirat să încerce o gustare nouă în ultimul an (55%) – cu procentaje și mai mari ale generației Z (70%) și ale milenialilor (71%)

Un alt studiu realizat de IRI, în Statele Unite, relevă faptul că, atunci când vine vorba de gustări sărate, vânzările totale au ajuns la 23,9 miliarde de dolari în 2021, cu o creștere a vânzărilor în dolari de 5,1% de la an la an. Piața este dominată de chipsurile de cartofi, cu vânzări de 6,7 miliarde de dolari și chipsurile de tortilla, cu vânzări de 5,2% miliarde de dolari, urmate de snacksurile cu brânză, 2,3 miliarde de dolari, popcornul gata de consum și covrigei 1,2 miliarde de dolari. Cererea de snack-uri sărate în SUA este prognozată să crească cu 1,5% pe an până în 2025.

Dar gustările nu înseamnă doar dulciuri și snack-uri cu care te răsfeți. Consumatorii caută, de asemenea, gustări sănătoase care pot înlocui o masă. Consumul de gustări din carne uscată a crescut cu 12,9% de la an la an, cel de turte din orez/popcorn cu 12,3%, iar consumul de snack-uri din fructe uscate cu 6%. Analiștii estimează că, la nivel global, piața gustărilor din carne va crește cu un CAGR de 7% și va ajunge la 14,5 miliarde de dolari până la sfârșitul anului 2029.