Parlamentul European va adopta la sfârșitul lunii martie regulamentul pentru producția de baterii pentru mașini electrice

audi-baterii-e1581457048746 Foto: Producția de baterii electrice

După ce Comisia Europeană a prezentat propuneri privind criteriile obligatorii de durabilitate pentru baterii la sfârșitul anului 2020, textul  cu amendamente este așteptat să fie adoptat de Parlamentul UE în martie 2022. Aceasta înseamnă că regulamentul ar putea fi lansat în sfârșit anul acesta – ceea ce ar oferi industriei aproximativ patru ani să se pregătească.

Cronologia accelerată a fost dezvăluită de europarlamentarul Pascal Canfin într-un interviu acordat Euractiv. Pe lângă modificările substanțiale aduse propunerii Comisiei pentru 2020, cum ar fi includerea bateriilor pentru biciclete electrice și scutere în regulament, Canfin a spus că intrarea în vigoare va fi accelerată cu șase luni de la 1 iulie 2027 până la 1 ianuarie 2027.

Pascal Canfin este considerat „omul lui Macron la Bruxelles”, iar comentariile sale ar trebui, prin urmare, privite în legătură cu faptul că Franța încă deține președinția Consiliului UE până la sfârșitul lunii iunie și dorește să pună în aplicare regulamentul și propriile interese până atunci. Canfin a anunțat că Comisia de Mediu va vota proiectul pe 10 februarie.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Am convenit, cu o foarte mare majoritate, asupra unor compromisuri, ceea ce ne permite să ne imaginăm că plenul din martie nu va modifica propunerile noastre”, explică acesta.

Unul dintre compromisuri a fost ritmul în care măsurile trebuie implementate. Intrarea în vigoare va fi accelerată cu șase luni. Doar bateriile care îndeplinesc un standard minim de mediu vor fi acceptate la 1 ianuarie 2027, în loc de 1 iulie 2027. Dacă regulamentul este adoptat în 2022, așa cum e de așteptat, industria europeană a bateriilor ar avea patru ani să se pregătească.

„De asemenea, va permite importatorilor să ia în considerare acest nou standard pentru a-și îmbunătăți practicile”, a explicat Canfin.

Potrivit lui Canfin, Comitetul pentru Mediu nu va întoarce proiectul Comisiei. El a subliniat că nu este vorba despre „schimbarea echilibrelor majore ale textului Comisiei, știm ce este deja bun”. El a precizat că aceasta va fi prima lege din lume care stabilește criterii de mediu pentru intrarea pe piață a bateriilor electrice, spunând că Europa va deveni lider mondial în reglementarea de mediu a producției de baterii de-a lungul întregului lanț valoric.

Aceasta va crea o concurență dură, deoarece China a făcut deja progrese pe acest front cu mai multe valuri de reglementări din 2018, dintre care cele mai recente și mai extinse au fost făcute în decembrie anul trecut.

Potrivit regulamentului, companiile multinaționale trebuie să se asigure că drepturile omului și cerințele de protecție a mediului sunt respectate de-a lungul întregului lanț de aprovizionare. Acesta este încă de redactat, iar Comisia va propune un text până la sfârșitul lunii martie.

Producția de baterii este una dintre cele mai poluante elemente ale construcției mașinilor electrice, iar mediul are de suferit și la finalizarea duratei de viață a acestora, opt ani, de obicei, când dacă nu se reușește crearea unei economii circulare, care să le poată refolosi, chiar și cu capacitatea diminuată la minimum, un mare câștig de pe urma utilizării de mașini electrice nu va apărea sau nu va apărea prea curând.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: