Uber a anunțat un profit de 892 de milioane de dolari în trimestrul patru din 2021 și o cifră de afaceri de 5,8 miliarde de dolari, în ciuda prognozelor care indicau o nouă pierdere pentru gigantul american, potrivit Le Figaro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acțiunile companiei se apreciau cu peste 5% în tranzacțiile electronice după închiderea bursei din New York.

Uber a fost afectat puternic de restricțiile impuse de pandemie în 2020 și 2021, dar a ales să investească în activitatea de livrare. Pe ansamblu, în perioada octombrie – decembrie, activitatea de livrări a adus Uber 2,4 miliarde de dolari (+78% în ritm anual), în timp ce activitatea de transport persoane 2,3 miliarde (+55%). Pe ansamblul anului 2021, Uber a avut venituri de 17,5 miliarde de dolari iar pierderea a fost redusă la 496 milioane, față de minus 6,8 miliarde în 2020.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Dar Uber nu a reușit încă să dovedească că modelul economic pe care l-a creat, «gig economy», este viabil din punct de vedere social. Statutul de lucrător independent pentru șoferi, esențial în modelul de afaceri, este pus în discuție în mai multe țări.

Bătălia are loc acum în statul în care s-a născut Uber, în California. Statul a votat în 2019 o lege care consideră șoferii drept angajați. Uber a contraatacat în 2020 prin aprobarea prin referendum a statutului de lucrător independent. Referendumul a fost declarat neconstituțional de un judecător în luna august. Disputa continuă.