Volkswagen discută listarea Porsche, într-un IPO de 20 de miliarde de euro

Porsche Taycan - imagine de prezentare Porsche Taycan - imagine de prezentare

Volkswagen a făcut primul pas către o ofertă publică inițială de 20 de miliarde de euro a mărcii sale Porsche, în ceea ce ar fi una dintre cele mai mari listări a unei firme din Germania în ultimii ani, scrie Financial Times.

Al doilea cel mai mare producător de automobile din lume, după volum, a declarat că este în discuții avansate cu vehiculul de investiții al acționarului său de control, familia Porsche-Piëch, în legătură cu listarea unuia dintre numele celebre ale industriei auto.

Conform planului actual, VW ar încerca să strângă cel puțin 20 de miliarde de euro prin listarea a aproximativ un sfert din Porsche, care se așteaptă să fie evaluat la 80 de miliarde de euro și 90 de miliarde de euro. Jumătate dintre acțiunile oferite ar avea drepturi de vot atașate, au adăugat aceștia, și se ia în considerare și un dividend special.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Familia Porsche-Piëch și VW au negociat un acord care „ar trebui să formeze baza pentru pașii suplimentari în pregătirea unui potențial IPO”, a declarat marți VW, dar a refuzat să comenteze în continuare.

Perspectiva ca Porsche să iasă pe piață a determinat o creștere cu 9% a valorii acțiunilor VW. Alături de Audi, Porsche a fost un centru de profit pentru VW și a făcut incursiuni pe piața mașinilor electrice cu modelul său de succes Taycan, care acum se vinde mai bine decât modelul 911.

VW a spus că o decizie finală cu privire la continuarea unei IPO nu a fost încă luată și va fi supusă aprobării consiliilor de conducere și de supraveghere ale grupului. O ședință a consiliului de supraveghere VW urmează să aibă loc luna viitoare, dar este posibil ca membrii consiliului de administrație să se întâlnească mai devreme.

Decizia de a se angaja în pregătiri pentru potențialul IPO vine după ce VW s-a confruntat cu o presiune crescândă pentru a revigora prețul acțiunilor care a rămas în urmă față de cel al Tesla în ultimul an și pentru a ajuta la finanțarea propriilor eforturi de electrificare.

VW s-a angajat deja să cheltuiască 52 de miliarde de euro pe modele fără emisii, dar directorii au declarat pentru Financial Times că producătorul auto va avea nevoie de fonduri suplimentare pentru fabricile de baterii și asigurarea materialelor necesare.

Porsche SE, vehiculul de investiții cotat la bursă al familiei Porsche-Piëch, care deține 53,3% din acțiunile VW cu drepturi de vot, a declarat că ar putea cumpăra acțiuni ordinare la Porsche ca parte a unui potențial IPO. Acțiunile Porsche SE au crescut cu 9%, la 88,88 euro.

Folosind multiplii aplicați producătorilor de mașini de lux rivali, cum ar fi Ferrari, unii analiști au indicat o valoare de piață de până la 200 de miliarde de euro pentru Porsche, față capitalizarea actuală de piață a VW de aproximativ 110 de miliarde de euro.

„Trebuie să explice ce vor face cu încasările”, a spus Daniel Schwarz, analist auto la Stifel. VW, a adăugat el, „generează 15 miliarde de euro plus în flux de numerar liber chiar și după investițiile în vehicule electrice”.

Porsche a devenit parte a VW în 2012, printr-o preluare inversă, după ce producătorul de mașini de lux a eșuat în încercarea de a cumpăra VW.

În ultimele săptămâni, s-au făcut speculații că Porsche SE, vehiculul de investiții al familiei fondatoare, ar vinde o parte din participația sa la VW pentru a finanța achiziția de acțiuni la orice IPO a producătorului de mașini sport.

O astfel de mișcare ar slăbi controlul pe care Porsche SE și statul Saxonia Inferioară – al doilea cel mai mare acționar al VW – o au asupra deciziilor companiei.

Cu toate acestea, o persoană familiară cu planurile familiei a spus că aceasta intenționează să păstreze mai mult de 50% dintre acțiunile cu drept de vot ale VW și că ar putea finanța cu ușurință achiziția de acțiuni Porsche AG folosind alte metode.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: