Absolvenții au nevoie de o serie de abilități în zona de rezolvare de probleme, de lucru în echipă și parte cognitivă complexă, pentru a se integra facil în zona de muncă. O spune Ela Moraru, Country Manager Google, vorbind despre necesitatea ca educația să se adapteze la nevoile actuale de pe piața muncii. Ela Moraru și alți doi CEO de mari companii – Sergiu Manea de la BCR și Adrian Mihai de la Fan Courier, au vorbit miercuri dimineață, într-o conferință organizată de PwC România, despre abilitățile esențiale care sunt așteptate de companii de la absolvenții unui sistem educațional “în criză”, care nu e deschis încă la nevoile pieței, cu atât mai mult cu cât crește presiunea tehnologică, scrie Edupedu.ro.
Ela Moraru, country manager Google, a subliniat că absolvenții au nevoie de o serie de abilități pentru a face față realităților din piața muncii și că automatizarea le permite oamenilor să aibă joburi mai bine plătite. “Mi se pare important să ne uităm la oportunitățile care vin cu schimbările acestea. Sigur că putem să ne uităm la riscul pe care îl aduce schimbarea, dar mai degrabă aș spune că, odată cu această potențială automatizare, [sunt afectate] joburile de risc, care presupun manipulare cu obiecte grele, în condiții dificile, joburi care sunt plătite prost. [Schimbările] permit în felul acesta oamenilor să aibă joburi mai bine plătite, cu competențe și abilități care să se ducă în zona de rezolvare de probleme, de creativitate, de procese cognitive mai complexe. Și pentru asta e foarte important să țină aproape cei din mediul privat și cei din mediul educațional, pentru că obiectivul principal al formării sigur e integrarea în societate, dar și integrarea în forța de muncă. Pentru a se integra facil în zona de muncă, absolvenților le este necesară o serie de abilități în zona de rezolvare de probleme, de lucru în echipă și parte cognitivă complexă. Pentru asta, mi se pare important ca tehnologia să facă parte din formarea continuă a tuturor celor care lucrează și nu numai”, a spus Moraru.
Sergiu Manea, CEO BCR, a venit cu o propunere inedită. “Ce ar fi dacă am da răspundere comunitară pentru crearea unui curriculum care să aibă relevanță, acesta fiind diferit, după părerea mea, la Iași față de Timișoara sau la Constanța față de Călărași?”, a spus Manea. Și el apreciază că, atunci când termină școala și intră în câmpul muncii, elevii au nevoie de abilități practice și de o înțelegere mult mai clară a situațiilor din viața reală, dar și de o gândire antreprenorială – nu în sensul de “a fi patroni”, ci de a prețui etica muncii. O altă propunere ar fi deschiderea companiilor nu numai pentru internship la 18 ani sau pentru studenți, ci și pentru copii, care să poată vedea cum arată un cabinet veterinar sau un depozit.
“În acest moment suntem într-o criză majoră și o criză majoră a educației. Am trecut brusc de la educația pe care o știam, cu mulți profesori care de 20-30 de ani predau într-un anumit mod la educația online, fără să avem niciun fel de pregătire. Ne-am trezit că nu avem device-uri, mai ales în zona rurală nu avem internet, dar vrem ca acei copii să învețe online. Știu că în ultimul timp s-au făcut multe eforturi (…) dar cred că mai avem multe de făcut pentru a putea să facem această educație online. În afară de partea de device-uri, de Internet, avem nevoie și de profesori pregătiți”, a subliniat Adrian Mihai, CEO Fan Courier.
Citește integral pe Edupedu.ro