În nopțile de luni și marți (10 – 11 noiembrie), între orele 22:00 – 06:00, circulația rutieră va fi temporar închisă pe tronsonul DN1A Mogoșoaia-Buftea între km 16+750 și km 16+850, parte din proiectul Autostrăzii A0 Nord, “sectorul Retter” aferent Lotului 1, anunță secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Închiderea circulației este necesară pentru:
- montarea celor 12 grinzi aferente pasajului, la nivel de autostradă, peste DN1A
- montarea a 104 predale, direct vopsite, pentru a nu mai interveni cu restricții de trafic în perioada următoare.
Activitatea este parte a strategiei de dare în trafic a acestui sector (între DN1 și DN1A) în primăvara anului viitor, cu 6 luni înainte de termen, asumată de constructor, a precizat secretarul de stat.
El a adăugat că acesta este cel de-al doilea pasaj care intră în etapa de montare a grinzilor prefabricate, primul fiind cel peste calea ferată și râul Colentina, unde au fost deja montate primele 72 de grinzi.

Circulația între Mogoșoaia și Buftea se va putea face pe rutele:
- DN1A – șoseaua Chitila Pădure – DN7
- strada Milano – strada Garoafelor – DN1A
“Evoluția șantierului lotului 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord este una bună, iar lucrările pe anumite sectoare sunt în avans față de graficul contractat. Vă reamintesc că am demarat execuția lucrărilor în luna martie a.c. Traseul Lotului 1 A0 Nord are o lungime de 17,5 km, între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca, pe teritoriul județelor Ilfov (Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca) și Giurgiu (Joița, Săbăreni).”, a conchis Scrioșteanu.

Lucrările pe acest lot au început în luna martie 2025. Potrivit datelor Cestrin, stadiu actual fizic este de 26,31%, iar
stadiul actual financiar 11.42%.
Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans.
Românii de la Retter, care lucrează pe secțiunea dintre Corbeanca și Mogoșoaia a acestui lot, și-au asumat că vor deschide circulația pentru șoferi la finalul primăverii 2026.
Autostrada A0 Centura București
Lungime: 100,7km.
Potrivit 130km.ro, stadiul A0 este : în exploatare (72%); în execuție (28%); planificată (0%).
Autostrada București reprezintă un nou inel de autostradă în jurul orașului București cu o lungime de aproximativ 100km și este împărțită în următoarele loturi:
Lotul 1, A2 – CF902 (Jilava), 16,9km, constructor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, preț 830.679.662,15 lei fără TVA. Contract semnat în Aug 2019. O secțiune de 6,00km între Popești Leordeni și CF902/Jilava deschisă în Aprilie 2024, diferența deschisă în Iulie 2024
Lotul 2, CF902 (Jilava) – DN6, 16,3km, constructor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, preț 750.849.942,12 lei fără TVA. Contract semnat în Mar 2019. 10,00km între DN5 și DN6 deschiși în Decembrie 2023, diferența de 6,30km între CF902/Jilava și DN5 deschiși în Aprilie 2024
Lotul 3, DN6 – A1/DJ601, 17,97km, constructor asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL, preț de 853.422.022,52 lei fără TVA, termen de execuție 42 de luni. Contract semnat în aprilie 2019. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA. Deschis în iunie 2025.
Segmentul Nord al autostrăzii A0 este împărțit în patru loturi:
Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5km, constructor: Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, preț: 815,08 milioane lei fără TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru construcție. Contract semnat în septembrie 2023
Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumați), 19,0km, constructor: asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț: 831.920.653,34 fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata construcție: 22 luni. Contract semnat în mai 2021. 9,5km între DN1 și A3 deschiși în noiembrie 2023, diferența deschisă în Decembrie 2024.
Lotul 3, DN2 (Afumați) – DN3 (Cernica), 8,6km, constructor selectat în noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, preț 397.996.117,63 lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2023. 2,3km deschiși în Decembrie 2024.
Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47km, constructor Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț 312,6 milioane lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în august 2020.
| Lot | Stadiu | Deschidere |
| Sud: I.A2 – CF902 (Jilava) | Deschis | Apr.2024, Iul.2024 |
| Sud: II.CF902 (Jilava) – DN6 | Deschis | Dec.2023, Apr.2024 |
| Sud: III.DN6 – A1/DJ601 | Deschis | Iun.2025 |
| Nord: I.DJ601 – DN1 (Corbeanca) | In executie | 2026 |
| Nord: II.DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumati) | Deschis | Nov.2023, Dec.2024 |
| Nord: III.DN2 (Afumati) – DN3 (Cernica) | Deschis partial, restul in executie | Dec. 2024, 2025 |
| Nord: IV.DN3 (Cernica) – A2 | In executie | 2025 |

Sursa foto: Facebook/ Ionel Scriosteanu