Ford vinde fabrica din Craiova către Ford Otosan din Turcia. Din 2024 va construi un model Puma complet electric și alte două modele comerciale. SUV-ul Ecosport nu va mai fi construit de la sfârșitul acestui an

Ford Puma Sursa foto: Ford

Ford va transfera fabrica din Craiova către partenerul său strategic din Turcia, Ford Otosan, proces condiționat de aprobările autorităților relevante și ca urmare a consultărilor. Transferul e probabil unul dintre efectele despărțirii producției electrice de cea cu aprindere, care, așa cum a scris deja Economedia, înseamnă că Ford Europa nu va mai fi o entitate de sine stătătoare. De asemenea, din 2024, modelul Puma va primi o variantă complet electrică.

Prctic Ford Otosan a cumpărat fabrica Ford din Craiova, potrivit Bloomberg, și va achita 575 milioane de euro între 2022 și 2028 plus alte 140 de milioane de euro în 2028, în funcție de capacitatea și utilizarea fabricii craiovene.

„Acest transfer arată modul în care Ford valorifică parteneriatele sale strategice, cu privire la folosirea cât mai eficientă a resurselor existente prin investiții comune, beneficiind în același timp de experiența extinsă a Ford Otosan. Salutăm această oportunitate de a consolida parteneriatul nostru cu Koç Holdings prin Ford Otosan și de a dezvolta împreună acest joint venture. Activitatea fabricii din Craiova este un succes și considerăm că prin experiența și expertiza Ford Otosan în electrificare și vehicule comerciale aceasta poate ajunge la un nivel de dezvoltare și mai ridicat”, a spus Stuart Rowley, Președintele Ford Europa.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Fabrica de la Craiova să joace un rol major în viitorul acestui joint venture, sprijinind, în același timp, planurile solide ale Ford cu privire la electrificare (Model e) și vehicule comerciale (Ford Pro). Totodată, acest lucru permite Ford Otosan să-și extindă amprenta sa internațională în ceea ce privește producția de vehicule și experiența în acest domeniu. Ford deține 41% din joint venture-ul cu Otosan.

„Acest acord deosebit de important la care am ajuns astăzi va consolida poziția Ford Otosan de cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa. Suntem mândri să facem parte din echipa Ford care păstrează supremația pe piața de vehicule comerciale la nivel european. Totodată, ne angajăm să fim partenerul de încredere pentru succesul viitor al vehiculelor electrificate Ford. Considerăm că lansările de modele viitoare, alături de planurile de creștere și tehnologizare, vor oferi oportunități exponențiale și interesante pentru echipa de la Craiova. Mai mult, suntem încrezători că împreună vom construi viitorul uzinei din Craiova”, a declarat Haydar Yenigun, director general Ford Otosan.

În același timp, Ford anunță astăzi că modelul Puma, care în 2021 a fost cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, va primi din 2024 o versiune complet electrică, ce se va fabrica la uzina din Craiova.

Anul trecut, Ford a confirmat că începând cu 2023 la Craiova se va produce un nou vehicul utilitar ușor, care din 2024 va exista și în varianta complet electrică. Astăzi, compania anunță că acest vehicul va fi viitoarea generație Transit Courier. În plus, un vehicul multifuncțional compact – Tourneo Courier – urmează, de asemenea, să fie produs la Craiova din 2023, cu o versiune complet electrică ce urmează a fi lansată în producție în 2024.

„Anunțul de astăzi susține viziunea Ford cu privire la extinderea gamei noastre de autoturisme, fabrica din Craiova jucând un rol cheie inclusiv pentru planurile noastre solide în dezvoltarea vehiculelor comerciale (Ford Pro) și a celor electrice (Model e) în Europa”, a declarat Stuart Rowley, Președintele Ford Europa.

Viitoarea generație Transit Courier și Tourneo Courier este proiectată și dezvoltată de Ford Otosan, joint venture – ul cu Ford, în care Ford și Koç Holding sunt acționari majoritari.

Prin transferul proprietății, fabrica de la Craiova va beneficia de o rețea largă de competențe și de transfer de know-how prin experiența vastă a echipei Ford Otosan în proiectarea, dezvoltarea și construirea de vehicule comerciale și electrice.

Experiența în ceea ce privește sistemele de propulsie electrice, obținută de Ford Otosan prin fabricarea la Kocaeli (Turcia) a modelului E-Transit din segmentul de două tone, care va fi pus la vânzare în acest trimestru și a versiunii complet electrice a următoarei generații Transit Custom, la vânzare din 2023, va fi utilizată pentru a asigura cea mai bună tranziție posibilă către viitorul electric al fabricii de la Craiova.

Faptul ca Ford Otosan va fi noul proprietar al fabricii din Craiova va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice și va avea un efect extins și eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul rețelei de furnizori.

Ford mai anunță că producția SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producția de vehicule comerciale și electrice.

Ford deja a demarat la Craiova un proces de informare și consultare cu partenerii sociali, în privința transferului de proprietate.

Ținând cont de faptul că Ford este reprezentat în Consiliul de Administrație al Ford Otosan prin intermediul unor lideri de nivel senior și că Ford participă la supervizarea activității acestui joint venture, compania va continua să participe la supervizarea activității de la Craiova.

Ford și Ford Otosan speră ca procesul de transfer al proprietății anunțat astăzi să fie finalizat în al treilea trimestru al anului 2022, proces condiționat de aprobările autorităților relevante și ca urmare a consultărilor.

Totodată, Compania Națională de Vânzări a Ford în România, precum și alte departamente ce deservesc Ford la nivel european, vor continua să-și desfășoare activitatea în același mod ca și până acum, rămânând parte din structura Ford Europa.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: