Ford se află în mijlocul unei transformări majore, deoarece se pregătește să se împartă în esență în jumătate, creând două divizii distincte – Model e, care se va concentra pe partea de vehicule electrice a producătorului de automobile, precum și Ford Blue, care va continua cu dezvoltarea mașinilor cu combustie internă. Între timp, Ford of Europe face schimbări majore și lucrează pentru a-și electrifica complet gama până în 2030 sau mai devreme, pe fondul planului Ford de a produce două milioane de vehicule electrice anual, după o investiție de 50 de miliarde de dolari până în 2026. Dar, se pare că Ford of Europe va nu mai opera ca entitate proprie separată când planul de reorganizare al Ford începe anul viitor, potrivit Automotive News.
Ford of Europe a funcționat ca o entitate unică în cadrul grupului timp de 55 de ani, dar acum, producătorul de automobile intenționează să încheie raportarea veniturilor regionale și, în schimb, să raporteze rezultatele financiare din cele cinci afaceri totale – Ford Blue, Model e, Ford Credit, Ford Pro și Ford Drive (cunoscut anterior ca Ford Mobility).
„Geografia va fi în continuare importantă pentru noi, dar ne vom concentra mai mult pe unitățile de afaceri din 2023 în viitor, pe măsură ce raportăm segmentele unităților de afaceri”, a declarat directorul financiar John Lawler la un apel recent al analiștilor. Între timp, unitățile regionale de afaceri, inclusiv Ford din Europa, nu vor mai fi în centrul atenției „modului în care raportăm modul în care gestionăm afacerea”, a adăugat Lawler.
Președintele Ford of Europe, Stuart Rowley, și-a asumat deja un loc de muncă suplimentar la nivel global, în calitate de director de transformare și calitate al grupului și va raporta direct lui Jim Farley, CEO-ul companiei. Între timp, afacerile europene ale Ford vor fi împărțite în principal între Model e și Ford Pro, centrul de dezvoltare Dunton Marea Britanie al Ford concentrându-se pe aspectul comercial, iar centrele de dezvoltare ale producătorului auto din Köln, Germania, concentrându-se pe vehiculele electrice.
De altfel, Ford ia în calcul închiderea Uzinei de caroserie și asamblare Ford Saarlouis din Germania și Uzina de caroserie și asamblare Ford Valencia din Spania, în timp ce lansează, de asemenea, un proiect de cercetare a motoarelor EV la uzina Köln-Niehl din Germania, crescând capacitatea de asamblare a pachetului de baterii la Uzina de motoare Ford Valencia din Spania, transformând Uzina de Asamblare Ford Köln în Centrul de Electrificare din Köln și construind unități de alimentare EV la Uzina de Transmisie Ford Halewood din Marea Britanie.
Nu s-a spus nimic despre Uzina Ford de la Craiova, iar întrebările Economedia către aceasta au rămas fără răspuns.